Jaar Highschool in USA tijdens de 4e.

Er zijn hier al best veel topics over, maar óf hele oude óf het jaar highschool na je school. Daarom heb ik deze even aangemaakt.
Ik mag waarschijnlijk op highschool in Amerika, ben alleen nu 14, en als ik ga ben ik 15, in de 4e dus. Ik wilde vragen, heb je ervaring/leuke verhalen hierover? Ook als je zo oud bent als ik, of denken jullie dat ik beter kan gaan als ik wat ouder ben? En met welke organisatie was je bijv. geweest? Dit soort dingen. Sorry voor de onduidelijke taal, haha. Alvast bedankt!

wow is dat niet jong? :open_mouth:
ja heb er niet veel verstand van maar lijkt me wel cool :slightly_smiling_face:

Ja mij dus ook. Een vriendin van me wil ook zoiets doen en die zegt dat je het beste tijdens de 4e kan gaan.

dan mis je toch een heel jaar school of zeg ik nu iets fout? lijkt me niet zo slim…

Klopt. Sommige scholen rekenen dat jaar als een jaar, heeft denk ik ook met je cijfers enzo te maken. Maar soms moet je dat jaar ook overdoen. Heb ik er wel voor over denk ik :grinning:

Dan doe je in Amerika dus freshman year? Of sophomore year?
Wel vet zeg!

Heb ik gedaan :slightly_smiling_face: Een jaar voor mijn havo. Sowieso raad ik het alleen aan als je echt goed Engels spreekt en schrijft en indd ook wat ouder bent. Er komt best veel op je af, het is met geen een ding te vergelijken met Nederland :slightly_smiling_face: Zeker voor zo’n lange tijd in een ander gezin zitten moet je ook wel kunnen. En tegen heimwee kunnen. Voor de rest is het echt super gaaf. Als ik jou was zou ik wel alvast even contact zoeken met verschillende organisaties omdat er een heel veel tijd met geregel overheen komt + je school moet het goed keuren. Voor nog meer vragen, zie ik het wel :slightly_smiling_face:

sophomore year! jaaa ik wil het ook heel graag :grinning:

oh dat engels komt wel goed denk ik, heb van mijn 4e tot 8e in Amerika gewoond en doe nu Cambridge engels. Ik denk dat ik wel tegen heimwee kan. Als dingen leuk zijn tenminste, dan heb ik er totaal geen last van. :slightly_smiling_face: Maar met welke organisatie ben je gegaan? Tijdens welk jaar ben je gegaan? En ben je een heel jaar geweest? En moest je het jaar waarin je ging overdoen?
haha heel veel vragen :stuck_out_tongue:

Das mooi :slightly_smiling_face:
Toen ik naar de high school ging, verhuisde ik voor een paar jaar naar Amerika dus het is niet echt te vergelijken met een jaar xD
Ben ook niet met een organisatie geweest omdat ik er woonde.
Heb er de laatste 2 jaar ( 11 & 12 ) gedaan, en daar ook mijn diploma gehaald.
http://www.ef.nl/highscho…ions/usa/high-school-usa/ Deze site is wel handig om wat meer duidelijkheid te krijgen :stuck_out_tongue: En volgens mij is het ook een goeie organisatie.
Heb je al een idee waar je heen wilt gaan in Amerika?

Ik ben nu jaloers, ik wil ook =) . , maar zit pas in de 2e ik ben te jong -.- , Ik wil zeker gaan als ik ouder ben … Zie dit maar als een upje ;$

Ik zit nu in Canada High School, wou dat ik het nooit had gedaan!
Heb zoveel heimwee.

@ Fashionlovex
Het is indd heel gaaf, maar je moet echt in je achterhoofd houden dat het keihard bikkelen is. De dagen daar zijn heel lang.

@ xlovergirl
Oh echt? :astonished: Wat vervelend. Kan je niet misschien in de vakantie naar Nederland terug?

Nope! kost heeel veel geld.
Ik moet er overheen komen zegmaar,
maar ik heb mijn snowboard bij me dus ik ga wachtenop de sneeuw
en dan ga ik 24/7 snowboarden en dan ga ik proberen niet meer aan thuis te denken! (:

Lijkt me leuk! Ik heb info foldertjes aangevraagd (: Alleen ik ben net als het nieuwe schooljaar weer begint 18 hopelijk ben ik dan niet te oud :’]

ik wil ook heel graag in de 4e.
Ik heb er wel is met mijn moeder over gehad, maar ze vind het nog beetje jong,Ik mag het waarschijnlijk wel als ik in de 5de zit ofzo.
hier heb je niet veel aan eigelijk, up ;d

Jammer zeg. Kan je het een beetje vinden met je mede studenten? Heb er ook een paar maanden gezeten, en ik vind dat ze daar ook erg sociaal zijn :slightly_smiling_face: Veel activiteiten enzo. Dat helpt onwijs tegen de heimwee, maar misschien is skypen ook een idee? Hielp mij wel iig :stuck_out_tongue:

Jaa op school zijn ze heel aardig allemaal!
Mijn moeder wil niet meer met me skypen, ik moet het contact naar huis verminderen zegt ze.
ik ga echt kapot hier man.

Ik mag het doen in de vijfde! Dus over een jaartje :grinning:

Ligt aan je niveau, of je veel last hebt van heimwee, of je goed bent in Engels enzz…
Het zal wel heel zwaar worden, ik zou het persoonlijk uitstellen tot ik ouder ben.
Weet je zelf ook wel wat je er allemaal van kan verwachten?
Als je zeker weet dat je goed voorbereid bent en er vrijwel zeker van bent dat je het aankunt, zie ik geen reden om niet te gaan.