jaar high school USA, met vwo.

Mijn vriendin doet dit in Japan, maar dit wordt gewoon door school betaald/geregeld?

gaat ze met een organisatie zoals ef of echt met school?

Ik heb bij verschillende organisaties gekeken, en die zeiden allemaal dat je na 6VWO niet meer mocht. Maar er zullen er misschien ook zijn waar het wel mag.
Ik zou het vooral doen voor de ervaring, om gewoon een jaar in Amerika te wonen en naar school te gaan! Ook al ligt het niveau een stuk lager, je Engels word er wel beter van. En ik heb het er denk ik wel voor over, dat je daarna in Nederland gewoon weer veder moet…

Ik ben zelf gegaan na Havo 5, maar heb voordat ik vertrok wel met oud-studenten gesproken die voor een tussenjaar gekozen hadden. Ik zou het in ieder geval zeker aanraden. Top jaar. Ben met Travel Active gegaan. Zeer tevreden

Een van mijn leraren heeft wel eens verteld over een jongen die bij me op school zat die dat gedaan had, hij zei dat het schoolniveau erg laag lag enzo. Ik zou dan zelf overwegen om een ander land te kiezen, zoals bijv. Canada ofzo? Daar is get schoolniveau hoger

Ik studeer in london

Je kan mijn verhaal lezen op http://jdkcitystyle.weebly.com/

Kus

^ reclame mag niet,

Lijkt me zelf heel gaaf… Maar je moet doen wat goed voelt :slightly_smiling_face:

Het lijkt me heel gaaf, maar het is spijtig dat je dan een jaar over moet doen, en ik denk dat de kans groot is dat je je snel zal gaan vervelen. Aan de andere kant, een ver nichtje van me heeft het gedaan en nog een vriendin ook en het is volgens mij echt fantastisch.

Je kan, zoals hier ook al gezegd, ook een studie gaan doen en dan op uitwisseling. Ik ben net begonnen aan American Studies en daar kan je in het derde jaar een halfjaar naar een universiteit daar (mits je je vakken haalt en het kan betalen).

De reden dat velen niet meer naar Amerika mogen na VWO 6 is omdat de meesten dan 12 jaar school hebben gehad, en als je dat hebt gehad mag je niet meer naar high school.

En je krijgt idd regels opgelegd van je organisatie, je moet je gewoon houden aan de wetten van Amerika. Je mag dus eigenlijk niet drinken en roken, maar zolang je niet in aanraking komt met de politie of iets in die richting, kan je wel feesten.

Ik zit nu zelf in Amerika voor een jaar, en het is echt aan te raden! Het is echt een enorme ervaring, erg aan te raden. Hier ligt de focus veel meer op je ontwikkeling op allerlei vlakken, wat echt heel anders is dan in Nederland. Het is heel duur, maar je komt jezelf tegen, je leert jezelf kennen, je leert je aan te passen in een andere cultuur, je wordt zelfstandiger en je leert vloeiend Engels. Ja, het is heel duur en misschien heb je er qua school niks aan, maar het staat goed op je CV!

Als je mijn blog wil lezen, kan ik m je noten trouwens!

Heb je ooit weleens gedacht aan een jaar college in plaats van highschool? Mijn zus heeft dat namelijk gedaan en vond het echt heel erg leuk! Met organisaties als Kilroy kun je dat makkelijk zelf regelen! En met YFU (youth for understanding) kun je ook in een gastgezin wonen!

Het voordeel van college is dat het iets zelfstandiger is, je hoeft school niet te onderbreken en je kunt misschien al wat vakken in de richting van je vervolgstudie volgen! Ik weet dat je misschien persé high school wil doen, maar deze optie zou ik zeker niet uitsluiten!

Ik kan me echt niet vinden in mensen die zeggen dat het een “weggegooid jaar” is. Seriously? Ik vind het echt een once in a lifetime ervaring en zou dol-graag op uitwisseling willen! Een jaar blijven zitten vind ik meer een “weggegooid-jaar” dan er even tussenuit en een hele andere cultuur leren kennen en het amerikaanse leven meemaken.

Het is allemaal de moeite waard! Ik heb zelf een jaar high school amerika gedaan en had het voor geen cent willen missen :wink: Je leert zo veel, ook al ligt het niveau wat lager, je kunt er zelf vaak voor kiezen om wat zwaardere vakken te nemen, althans dat kon bij mij op school. Anyway, naast het feit dat je dus veel op school leert ( ook wat apartere vakken dan in NL), leer je ook super veel over jezelf, de wereld, de amerikaanse cultuur en je Engels wordt vloeiend! Alle dingen zijn een pré voor wat je ook de rest van je leven wilt gaan doen, en je zal er geen spijt van krijgen :slightly_smiling_face: Ik ben zelf met Travel Active geweest en dat was allemaal erg goed geregeld en er werd prettig met je om gegaan. Ze zijn professioneel en dat geeft heel veel zekerheid! Succes meiden! ik hoor het wel als jullie vragen hebben :wink: