jaar high school USA, met vwo.

hi, ik zou heel graag een jaar high school in Amerika willen doen. Het liefste na mijn 4de of 5de jaar VWO, omdat je na je eindexamen jaar niet meer mag.
maar als je terug komt moet je gewoon weer verder gaan met je school in Nederland, heeft iemand dit mischien gedaan, en is het de moeite waard? x

Dat wil ik ook gaan doen maar dan in Australië, zie dit maar als een up ofzo :slightly_smiling_face:

Besef wel dat je dan waarschijnlijk dat jaar dat je in Amerika hebt gedaan, in Nederland weer over moet doen.

Ik wilde dat ook zo graag… ga nu naar mijn eindexamenjaar (vwo), dus het kan vanaf nu niet meer. Heb bewust gekozen niks te onderbreken (mijn school keurt dat ook echt haast nooit goed) maar ik vind het zo jammer! Ik hoop voor jou dat het lukt (zolang je er zelf maar helemaal zeker van bent dat je het wilt)!

Een goede vriendin van mij vertrekt over een paar weken een jaar naar Amerika om High School te doen. Ze doet dat tussen het 4e en 5e jaar, dus als ze terugkomt doet ze hier de vijfde klas. Het is dus echt een tussenjaar voor haar. Ze verblijft in een gastgezin en moet wel goede cijfers halen (alles boven een C), anders mag ze niet meer terugkomen op onze school. Ze mag daar wel vakken kiezen die ze leuk vind, zoals fotografie en toneel :slightly_smiling_face:

Als je de kans krijgt moet je het zeker gaan doen! Ik heb het zelf niet gedaan omdat we het financieel niet trond kregen maar ik wilde echt heel graag. Zelf ga ik misschien volgend jaar als au pair naar de VS en kijk er nu al heel erg naar uit! :grinning:

Een ex-klasgenootje van mij heeft dat gedaan, maar naar wat ik gehoord heb is het niets anders dan feesten. In feite vergooi je dus een jaar… en het is ook nog eens ontiegelijk duur. Als ik jou was zou ik gewoon lekker in Nederland blijven, snel naar de uni en dan is er nog alle tijd om te reizen.

Mijn beste vriendin heeft net een jaar highschool gedaan ná haar eind-examen VWO. Dus het is onzin dat dat niet mag.
Je moet gewoon de juiste organisatie vinden, mijn vriend zat bij STS. Zou je eens op hun site moeten kijken :slightly_smiling_face:

Dit is sowieso onzin. Je mag niet eens uit je bol gaan. Je krijgt allemaal regels opgelegd door je organisatie… En het gaat om de ervaring, het niveau is daar sowieso veel lager dan VWO.

Als je het mega graag wil dan moet je het gewoon doen, anders krijg je spijt!

volgens mij is school daar echt extreem makkelijk als je vwo niveau hebt
lijkt me wat dát betreft iig niet echt de moeite waard

Dan mag jij toch lekker in je droomwereldje blijven leven :slightly_smiling_face:

als ik jou was zou ik nog een paar jaartjes wachten en een studie kiezen waarbij je een exchange program met een amerikaanse uni kan doen

Waar slaat dit op?

^Op jouw reactie, overduidelijk. Als jij denkt er van dat het hele feest-scenario absoluut geen sprake is, vind ik dat prima, maar het is nogal naïef. Die regels zul je ongetwijfeld krijgen, evenals controle, maar vaak is het toch één groot feest en houdt men zich alleen “in het oog van” aan de regels.

Maar goed, jij zult het wel beter weten als echte highschool expert, of niet?

Wow, je hoeft niet zo te doen hoor xD
Ik zeg helemaal niet dat ik een expert ben, maar mijn beste vriendin heeft dit een jaar gedaan en mijn buren hebben zelf een exchangestudent gehad en beide hadden te maken met erg strenge regels. Dat meisje bij mijn buren is bijna terug naar huis gestuurd op het eind.
Lijkt me dan lastig om flink te feesten, ik zeg niet dat het onmogelijk is…

Lijkt mij niet de moeite waard. Het is ontiegelijk duur, het niveau ligt veel lager en je vergooit een jaar. Voor de ervaring kun je net zo goed hier goed slagen en op de universiteit een uitwisseling doen zoals al gezegd is in dit topic. Ik snap de appeal ervan niet echt

Na je eindexamen mag best hoor? Ik ken een meisje dat dat ook gaat doen.

Heb het idee ook overwogen maar de prijs hield me tegen en op mijn school werd het afgeraden aangezien het niveau inderdaad veel lager is in Amerika dan in Nederland dus ga je je daar al gauw vervelen - volgens mijn decaan dan.
Ik heb er daarom voor gekozen mijn VWO gewoon af te maken met mijn gezellige vrienden hier in Nederland en om na mijn VWO heel veel te gaan werken en reizen (door o.a. amerika en australië en eerst gelijk na mijn examens interrailen door Europa) OF om met een sportbeurs naar Amerika te gaan en mijn studie daar te gaan vervolgen. Zit nog in dubio…

Ik zeg: ik sluit me hier volledig bij aan en laat dat het einde zijn van dit kinderachtige gedoe. Ik denk dat TS wel genoeg heeft aan haar eigen twijfels/problemen. Gewoon doen wat je hart zegt. :slightly_smiling_face: