ja het is weekend maar...

ik ben vast voor maandag samenvattingen aan het maken omdat ik morgen+overmorgen hele dag weg ben.

maar ik heb dinsdag dus een SE anw,
en dat heb ik dit jaar voor het eerst, en ik heb dus géén idee wat ik me daarvan moet voorstellen.
dus wat krijg je voor soort vragen en wat voor dingen zijn belangrijk uit (dan bedoel ik dus bronnen, of…) het boek? (boek: Solar)

alvast bedankt xD
:woman_student:

SE = gewoon proefwerk?

Over hoofdstuk 1: wij hadden volgens mij een standaard toets ofzo, ging over de natuurwetenschappelijke methode, postulaten van Koch, inenting, subjectieve en objectieve klachten, pasteuriseren, vaccineren en nog wat dingen. De bronnen waren het belangrijkst.

SE = wat meetelt voor je schoolexamen, dus belangrijker dan pw :stuck_out_tongue:
bedankt!

dus je hoeft bijv. niet te weten hoeveel mensen er aan cholera doodgingen en de namen van die artsen enzo? xD
is het een beetje algemeen, dat je opzich ook wel weet zonder heel goed te leren of is het echt leerwerk?

sorry dat ik jullie in het weekend aan school herriner :angel:

Hetzelfde als een gewone toest. Leer gewoon goed wat ze je opgeven, het wordt echt niet anders gevraagd.
Alleen bij het SE zelf, ze letten heel erg op optijd komen, in rijtjes zitten, schoolpapier gebruik, geen jassen etc. Blabla, heel officieel.

Ik weet niet of jullie dezelfde toets hebben als wij, vast niet :'D
Maar bij dat boek staat er wel iets belangrijks in de tekst, maar het meest heb je aan de bronnen.

Best wel chill dat je weet dat het een SE is. Ik snap nooit wat meetelt voor mijn schoolexamen en wat niet :’)

Succes met leren trouwens!

thanks =D
ja, bij ons op school hebben we een ‘studieplanner’ en daarin staat in welke week je wat hebt, en hoeveel % het meetelt voor je SE/OC en of het herkansbaar is enzo.

Dat is wel handig :slightly_smiling_face:
Succes ermee!