J

I

wat voor angst…

Okee, ik zal beginnen:

he

me = confused

Sorry, ik zit op me mobiel deze berichten te sturen, en telkens springt dit bericht weer weg, dus dit is al de 4e poging… Dus daarom duurt t zo lang, dus ga ik nu ff wat kortere berichten sturen

Wat is deze. Waarom niet gewoon je hele verhaal in de hoofdpost zetten.

telkens flipt t bericht weer weg… Echt irri… Maar ik ga nu gwn eerst alles in me notities zetten omdat dat wel werkt, en dan copy-past ik t wel hier

Je maakt het wel spannend voor ons

I

Ook als ik bij mijn vriendinnen kom heb ik het ook af en toe… Vaak meer in het donker dan overdag…

Ik heb het idee dat de angst komt van films, of verhalen van verkrachting, misdaden en ja, zelfs van het verstoppertje spelen van vroeger in mijn eigen huis (ik weet waar personen zich zouden kunnen verstoppen, en de angst dat op die plekken ook werkelijk iemand zit

Is het dan niet handig om eens een afspraak bij een psycholoog te maken? Deze angst heb ik ook een hele tijd gehad, ik weet hoe je je voelt… succes ermee !

Hoe oud ben je nu?

Dit zijn op zichzelf normale angsten voor wat jongere kinderen en soms tieners, ik heb er last van gehad en vele anderen die ik ken ook. Inderdaad kwam het bij mij ook door het kijken van enge films of documentaires. Het ging zelfs zo ver dat ik een paar nachten wakker heb gelegen na het kijken van een documentaire over een moeder die een psychose kreeg en vervolgens haar huis in brand stak, beginnend met de kinderkamers. Ik was toen doodsbang dat mijn moeder naar mijn kamer zou komen 's nachts en dacht soms de geur van benzine te ruiken midden in de nacht.

Op het moment dat je er al zo lang last van hebt en het ook daadwerkelijk invloed gaat hebben op je dagelijkse leven is het niet gezond meer en heb je waarschijnlijk hulp nodig om er vanaf te komen. Heb je dit ooit wel eens aan je ouders verteld, of aan een vertrouwenspersoon? Misschien is het zo onderhand tijd om dat te doen.

Ik denk dat je het best naar een psycholoog kan gaan. Wij kunnen wel tips geven, maar uiteindelijk weten zij het beste hoe je er mee om moet gaan.

Toen ik klein was had ik hier ook last van. Ik was er van overtuigd dat er een krokodil in bad zat en durfde dan ook absoluut niet alleen naar de wc 's nachts.

Dus na een tijdje kwam mijn vader dan met het verhaal. Denk eens aan hoe die krokodil hier binnen zou komen. Eerst zou dat beest dus moeten bedenken om te ontsnappen, dan zou hij precies ons huis moeten uitkiezen. De deuren en ramen zitten dicht, of staan zover open dat ie er niet doorheen kan. Dat kan dus al niet, en waarom zou hij dan precies daar gaan zitten. Hoe groot is die kans.

T is natuurlijk niet helemaal het zelfde maar misschien helpt het om alles op een rijtje te zetten en logisch na te denken. Zo ben ik toen uiteindelijk ook over mn angst heen gekomen.

Maar wat doet een psycholoog dan, want persoonlijk heb dit probleem ook, maar weet goed waar het vandaan komt. Het is niet iets onbewust ofzo.