J-1 Visum voor een stage in New York

Hoi meiden!

Ik vroeg mij af of iemand hier op Girlscene al een in New York stage heeft gelopen of gaat doen.
Zelf ben ik van plan om in Maart stage te gaan lopen in New York.
Ik doe momenteel een MBO opleiding Mode Maatkleding.
Nu ging ik even googlen of het mogelijk was om een J-1 Visum te krijgen, maar er staat dat je een opleiding moet doen aan het Hoger onderwijs.
Nu vroeg ik mij af of iemand met een MBO opleiding ook een J-1 visum heeft gekregen of krijgt?

Groetjes, Claudia

Eigenlijk vraag ik mij dit ook af, omdat ik over anderhalf jaar richting de Verenigde Staten wil voor een stage, en ook ik doe MBO.

Ik ging gister even kijken, en het kan maar dan moet je ook je middelbare (VMBO) school diploma meesturen.

Maar nu is het zo dat ik gestopt ben in 4 HAVO en dus een VMBO Certificaat heb… hoop dat het daarmee ook lukt…

ik heb zelf ook een J visum gehad… maar ik had heel veel papieren van mijn organisatie meegenomen (ik ben als au pair naar amerika geweest). het belangrijkste voor hun is dat ze zeker weten dat je weer terug naar huis gaat.

Ah oké, bedankt! Ja ik móet wel naar huis om mijn opleiding af te maken… anders had ik er wel gebleven haha!