IZo veel twijfels :(

Ik heb nu niet zo lang een vriend, het duurde best wel even tot we een relatie hadden want we waren allebei niet gelijk verliefd toen we gingen daten. Uiteindelijk vonden we elkaar toch wel echt heel leuk en zijn we een stel geworden. Al gelijk wou hij dat ik zijn ouders en broers en zussen ging ontmoeten, ik vond dit wel erg snel gelijk de eerste week al zo serieus, want met het daten kwam hij niet zó serieus over. Maar ik deed dat natuurlijk voor hem want tja ik zou iedereen toch wel ontmoeten! Maar al snel kwam er een probleem naar boven, ik heb namelijk een angst stoornis en vind bepaalde dingen heel erg vervelend zoals bij mensen eten en slapen. Maar mijn vriend vind dit soort dingen juist ontzettend belangrijk, en ik zou het dolgraag met hem doen en zijn familie enzo, maar door die angst stoornis is dit voor mij heel erg moeilijk en moet het allemaal heel langzaam. Ik merk dat hij daar wel teleurgesteld in is, en dat vind ik vreselijk. Dit begint steeds meer en meer een probleem te worden, ik begin enorm te twijfelen aan onze relatie en mijn gevoelens voor hem. Zoals: ben ik wel verliefd? of: is het dit wel allemaal waard? Ik heb het ook besproken met hem dat ik het vreselijk vind om hem teleur te stellen, maar hij zegt dat het niet erg is zolang ik maar m’n best doe om m’n angststoornis tegen te gaan. Maar ik weet dat hij het wel erg vind. Ik zit te denken om het uit te maken, dat het gewoon het beste is voor ons alle twee, maar ik ben zo bang voor de liefdes verdriet en of ik de verkeerde keuze maak. Maar we hebben nu nog zo kort, en nu gaat al alles mis… Kan iemand mij misschien advies geven want ik heb zoveel twijfels:(

Ik snap de kant van je vriend, hij wil natuurlijk dolgraag zo’n soort dingen met je doen en je aan zijn familie voorstellen. Maar ik vind jou kan veel belangrijker, je moet duidelijk zijn en aangeven waar je grenzen liggen. Ik zou nog even wachten met het uitmaken, als jullie elkaar echt leuk vinden komen jullie hier wel doorheen. Als hij door blijft gaan en gaat pushen dan pas zou ik het uitmaken, dan heeft hij gewoon respect tegenover jou!

Hij weet van je stoornis lijkt me, dus bedenk samen dan stappen die je over je angst heenzetten. Zo kun je nooit ergens eten of slapen en samen weekend weg. Juist met je vriend kun je vertrouwen krijgen en stap voor stap proberen. Uitmaken is te makkelijk, dan blijf je ervoor weglopen

M’n vriend probeert het wel te begrijpen, maar ik weet niet hoelang het gaat duren voordat ik me er echt goed bij voel. Maar ook mijn twijfels over de verliefdheid spelen voor mij nu een grote rol, ik geef echt veel om hem en dat weet hij. Maar ik vind het gewoon zo erg dat ik al die twijfels heb want ik wil hem en mezelf niet voor de gek houden. Hij is idd iemand die ik kan vertrouwen.

Gaat het dan om je stoornis of dat je überhaupt twijfelt

Jaa allebei, want door alles van die stoornis begin ik dus te twijfelen. En weet ik niet of het het nog allemaal waard is om er mee door te gaan. Maarja als ik ermee stop dan is het dus wel heel pijnlijk. Sorry als het lastig te begrijpen is xd

Praat er is goed met hem over. En vertel ook gewoon eerlijk dat je gaat twijfelen door je angststoornis. Ook zou je eventueel naar een psycholoog of iets kunnen gaan, zodat die je kunnen helpen bij je angststoornis. En zo te horen klinkt het wel als een lieve jongen die je er bij wilt helpen. Dus ik denk dat je het wel een kans zou kunnen geven, en proberen toch stapjes te nemen om over je angsten heen te komen.

Je twijfelt nu denk ik aan je gevoelens voor hem, omdat je angstgevoelens sterker zijn. Je wilt liever niet je grenzen over, en je bent bereid om je relatie daarvoor te beeindigen.

Je moet het zelf weten, maar de beste manier om over een angst heen te komen is exposure… Gewoon doen.

Ik zou het toch gaan proberen als ik jou was. Angsten overwinnen en misschien krijg je er iets geweldigs voor terug, dat is toch het proberen waard? Hoe moeilijk het ook is.

@JARxOFxHEARTS dat is precies hoe het zit… En omdat ik niet over m’n oren verliefd op hem ben is het gewoon makkelijk om het uit te maken. Maar ik ben er nog steeds niet uit