iTunes

Hey allemaal!

Ik heb sinds gisteren een nieuwe laptop, omdat mijn vorige laptop gecrasht was.
Dus nu heb ik het probleem, dat mijn muziek niet meer op mijn laptop staat.
Ze staan wel nog op mijn iPod, maar ik ga hem nog niet aansluiten op de laptop want dan synchroniseert hij, en zijn alle nummers ook van mijn iPod (heb ik al eerder meegemaakt, en dat is zeker niet leuk!).

Heeft iemand van jullie een idee wat ik kan doen om de nummers toch te behouden? Of om de nummers terug in iTunes te krijgen?

Bedankt!

En als het echt niet anders kan moet ik alles terug downloaden? Pf, een stuk of 300 nummers! :frowning_face:

Oh ik heb dit ook een keer gehad, verschrikkelijk! In ieder geval is er volgens mij een download programma waarmee dit kan… Alleen dat las ik op een site die uit 2004 was ofzoiets.
De enige manier die ik ken, is gewoon alles opnieuw downloaden en erin zetten en synchroniseren. Je kan Apple bellen misschien of zij nog iets weten… Maar verder idk.
Als je die laptop laat maken is dan alles er af of?

Ik weet dat je iTunes zo in kan stellen dat hij niet meteen synchroniseert zodra je hem aansluit (dan zou je ff in de instellingen moeten kijken), maar dat hij alleen synchroniseert als je ook echt op ‘synchroniseren’ drukt. Maar dan heb je dus de nummers nog niet op je laptop. Tsja. Ik weet het niet… Inderdaad, misschien Apple bellen?

Anders opnieuw downloaden inderdaad. Gelukkig is 300 nummers niet zoveel, ik heb op mn iPod bijna 10.000 nummers staan haha

We wouden de laptop laten maken, maar toen was de harde schijf kapot. Dus konden we er helemaal niks meer aan doen… Bedankt! Ik denk ook gewoon alle opnieuw te downloaden…

Probeer anders alle muziek op een andere computer te openen (op school) en kopieer alles naar een usb stick.

Hoe bedoel je?

misschien is spotify een optie? hoef je ook niks te downloaden en over te zetten op je laptop…

Als het goed is heb je toen je iTunes downloadde, of als je hem aansluit(dat zou je dus eigenlijk wel moeten proberen), de keuze gekregen om je “computer te bemachtigen”. Dit moet je doen, als het goed is wordt dan de muziek over gezet!

Dit heb ik ook een keer gehad. Ik heb toen via Google een programmatje gevonden waarmee ik de muziek vanaf mijn iPod op de computer kon krijgen. Dit kan alleen via dat soort programma’s. Ik was namelijk van te voren bij de Apple Store en die jongen daar lachte me haast uit toen ik vroeg of je muziek van je iPod op je computer kon zetten. ‘Natuurlijk niet,’ zei hij. Maar op een niet normale manier (via secundair programma) dus lekker wel! :wink: