iTunes

Als je liedjes in de bibliotheek zet van iTunes en je doet daarna synchroniseren,
gaan de liedjes dan vanzelf op je iPod?
Of moet je ze zegmaar zo slepen naar de iPod?
Want ik lees allemaal verschillende dingen…

Ik weet dat hier al veel topics over zijn maar niet echt een antwood kunnen vinden…

Je kan ze slepen of synchroniseren…

Verplaatst naar media. even opletten waar je hem plaatst!

Ehm… ik sleep ze altijd

Synchroniseren is echt pants, ik update hem liever handmatig want het is zo irritant als je computer ineens klusjes begint te doen zonder dat jij erom gevraagd hebt. Handmatig is beter :grinning: Gewoon een hele rits liedjes tegelijkertijd selecteren (apple klik of shift klik) en dan zit je ook niet oneindig te slepen.

als je ze sleept kan je zelf kiezen,
en als je standaard synchroniseert dan doet hij alle liedjes!
dus dat is maar wat je zelf wilt!

Ik heb meer liedjes in mijn library dan op mijn iPod Nano (8 GB) passen. Ik heb mijn hele library ratings gegeven en een smart playlist gemaakt:
Match all of the following rules
Rating is in the range three to five
Playlist is Music
Comment does not contain Karaoke

Dus eigenlijk wil ik alleen liedjes die ik écht leuk vind, want ik heb ook liedjes in mijn library die ik eigenlijk zelden luister, die wil ik niet op mijn iPod. Daarnaast moeten het liedjes zijn, want ik gebruik iTunes ook voor Podcasts, soms voor Audiobooks en zelden maar soms voor Movies/TV Shows. En ten slotte, ik heb bij al mijn instrumentale versies in het comment veld ‘Karaoke’ gezet, en die moeten ook niet gesynct worden.

Dan kies ik ervoor om alleen die playlist, en Recently Added en nog wat random smart playlists te syncen en staat mijn iPod vol met liedjes die ik ook wel wil luisteren. Handmatig syncen vind ik vervelend.

Als je ratings geeft, moet je wel onthouden dat dit niet in de ID3 tags op wordt geslagen en als je liedjes uit je library verwijdert en weer toe voegt dan is de rating weg. Dit doe ik zelf nooit, andere mensen (blijkbaar) wel. Maar je moet dus wel je library back-uppen.