Its gone

Its gone, mijn stem. Al een paar dagen. Iemand idee hoe ik het weer terug krijg?

Beetje overdreven eh

Misschien is het handiger als je wat specifieker bent. Hoezo is je stem weg? Ben je verkouden (geweest)? Ben je naar een concert/uit geweest? Etc Etc

Ik had een paar dagen keelpijn. Daarna ging mijn stem weg.

Hoezo is dokter overdreven? Beetje rare reactie. Hij/zij kan jou vast iets geven tegen de keelpijn.
En anders wachten totdat je keelpijn weg is, krijg je je stem vanzelf terug

Zo min mogelijk pogingen doen om te praten

Dit.

En veel warme thee drinken wil ook helpen!

Met honing?

Ja, weinig praten. Haal wat dingen tegen keelpijn, dropjes honing etc. Blijf warm, binnen.
Komt als het goed is vanzelf terug.

Warme thee, drop, honing, keelsnoepjes en niet praten.

Had ik vorig jaar. Ik had keelpijn en daarna was ik mijn stem 5 dagen kwijt. Achteraf bleek het een keelontsteking te zijn, dus misschien is naar de dokter gaan niet eens zo’n slecht idee! Bij mij kwam m’n stem terug nadat ik had gezoend met iemand :’) Echt ineens, bam, was ie terug haha

Beetje rare reactie he, als je stem écht weg is, is het het beste om naar de dokter te gaan

met zout gorgelen, niet proberen te praten, dropjes, keelsnoepjes, thee.
komt over een paar dagen wel weer terug

Veel drinken, warme thee, maar ook water. voldoende vitamines binnenkrijgen vanuit voedsel!
Zo min mogelijk praten, warme sjaal om…
En mocht je nog last hebben van je keel, dan naar de huisarts voor anti biotica, mochten er witte puntjes op je amandelen zitten, dan zeker gaan. soms kan de pijn wel al over zijn, maar die puntjes er wel zitten, dat wijst op een ontsteking

Een lepel(tje) honing slikken, niet veel praten, dikke sjaal om en keelsnoepjes.

Nu ik dit gelezen heb heb ik de beste tip ooit. Je gaat naar buiten en het eerste mens waarvan je denkt: die is niet eens zo afgrijselijk. Sla je toe! Gewoon, bam. Vol op de bek pakken. Het is immers voor je gezondheid.

HAHAHAHAHA :grinning_face_with_smiling_eyes: