italie kenners? helpp!

Hallo,
Wij een stel 25 en 26 jaar oud gaan dit jaar voor het eerst naar italie. We hebben besloten te gaan vliegen en zitten daarom vast aan het openbaar vervoer in italie. Nu heb ik gelezen dat dit opzich nog wel haalbaar is in italie. Ik heb zo beetje de hele dag gezocht naar een omgeving wat een beetje goed te doen is met oa ov. Ik ben uitgekomen op Toscane.

Heeft er iemand tips voor deze regio waar we heen kunnen kwa verblijf? We hebben een ruim budget en we willen 8 a 10 dagen.
We gaan er overdag graag op uit naar leuke plaatjes en dingen bezoeken maar een dag bij het hotel blijven en rustig aan doen moet ook kunnen. Mij lijkt het heel erg leuk als je savonds de boulevard op kan of een leuke plaats in om nog wat na te drinken. Niet een verblijf waar het savonds uitgestorven is.

Voor ons beide is italie de eerste keer dus we hebben geen idee waar we kunnen gaan zitten.

Het lijkt er op dat we o.a pissa, luca, siena, florence, san gimignano willen bezoeken en bijv een dag strand of aan het strand. Wie weet een goed plaats waar wij kunnen gaan zitten waar bijv een treinstation op loop afstand is?

Alle tips zijn welkom!