Italiaans

Hai!
Is er toevallig iemand die weet wat troya of troja oid betekent in het italiaans? Want een jongen wiens beste vriend een italiaan is, scheldt een vriendin van me er voor uit, en hij wil niet zeggen wat het betekent!
Hopelijk kan iemand ons helpen. :slightly_smiling_face:

google vertaler.

Oh dat haat ik zo he. Dat mensen in een andere taal over je gaan praten en dan naar je toe kijken en keihard gaan lachen >_>
Maar ik weet niet wat het betekent, dus up.

Google translate proberen? :’)

Inderdaad.

als ik het goed heb betekend het iets van slet

Volgens mij is het slet, ik sms mn vader wel even of hij het weet :’)
Ik ben half italiaans trouwens, maar ik heb hem gesmst of hij het wist, maar krijg geen gehoor van hem

bedankt! :slightly_smiling_face:
en het andere woord heb ik niet onthouden.
dat joch is echt kut.
maar gelukkig is zijn beste vriend wel heeeel leuk en knap en die zegt het wel als ik het vraag, alleen kan ik niet smsen pff haha.

Hahah, ik ken alleen maar italiaanse scheldwoorden, dus misschien is dat bij zn italiaanse vriend ook het geval. Maar ik weet wel dat putana is hoer, en ik weet er nog een paar. Maar mn italiaans is zo slecht dat ik die niet kan schrijven.

Oh, en ik kreeg net antwoord van mn vader, hij zei dat het trut is.

Je schrijft 't trouwens als troia.
Dank u zeer, google translator. Volgens Google is 't slet…

Thank you urban dictionary:
troia 63 up, 17 down
In italian it literally refers to the ancient city of Troy, but mainly it’s used to curse a female off.
1.whore
2.bitch
3.slut
4.skank
Hey troia…stai lontana dal mio ragazzo!

En vertel me niet dat je dat niet kan googlen…Ik heb er dus 5 seconde over gedaan om het te googlen.

ik typte verkeerd en ik kwam er niet op dat het ook met een i kon zijn. :grinning_face_with_smiling_eyes:

zo. weer een woord italiaans geleerd voor volgend jaar als ik een week naar rome ga met school.
misschien komt het nog van pas hahahahaha.