Italia

I <3 italië!!
Mijn tante heeft in Italië een vriend en ze woont daar maar ze heeft ook een huis in België. Haar verhalen zijn prachtig en haar vrienden zijn super!
Ik wil later zelf in Italië gaan wonen!
Ik zou graag zoveel mogelijk te weten komen over Italië.
Liedjes , typische dingen, hoe je snel italiaans leert, …
Kan iemand me helpen?

Thankuu

google?

Typische italiaanse dingen?
Vespa’s? Pizza? Pasta?

ik zou zeggen ga er is op vakantie
dan kom er er al veel over te weten

Idd, ik had eerst niks met italië behalve de jongens :stuck_out_tongue:.
En toen was ik zelf in Italië en ik vond het geweldig, terwijl mijn vriendin het helemaal niks aan vond behalve het eten en de museums… =.=’
Alleen als je ooit naar Italië gaat, doe alles sloom en rustig en als je wil shoppen ga pas na 4 uur, want het is (als je er nog maar net bent) HEEL heet, en de meeste winkels sluiten dan ook vanaf 1 uur tot 4 uur ofzo.
Wat wel een tip is als je ‘s morgens in een dorp of stad bent, en dat het half 1 is ; Koop een lekker broodje zoek een muurtje op waar je op kan zitten of ga naar een openbaar park of ergens onder de bomen. :’]
Dat is best leuk, gewoon lekker lui doen op een bankje met mooi weer!

Edit: na 5 of 6 uur komt ALLES tot leven!!
Echt zooooo mooi!!! (:
Geen toeristen (of iig HEEL weinig) en dan sommige straatlampjes aan, cafétjes enz.

En ga een keer naar een wijnproeverij (hehe) of neem tussendoorweggetjes en dan kom je HEEL VEEL LEUKE olijvenplantages tegen + mooi uitzicht. :wink:

Zo leuk is het niet hoor. Ik heb er twee jaar gewoond en vond er echt niks aan. Maargoed, ik woonde in het Noorden (1 uur van de Zwitserse grens) en ik denk dat het Zuiden al heel veel leuker is.

Italie is echt geweeeeeeldig.

Daar vind ik het grotendeels plat. (tenminste langs de route die wij reden)
xD

Ik was ergens in Toscane, bij Pistoia.

inderdaaad!!

Ik ben er pas nog geweest met school met excursie.
Het is er echt heel mooi, vooral de gebouwen en huizen enzo.
En het eten, jummie :grinning: pizza, pasta enz.
Maar inderdaad, ik wist eerst niks van italie en sinds die excursie een stuk meer.
Ik zou zeggen: boeken, die reis.
Of; koop boeken erover, googlen, folders enz.
Ik denk dat dat meer informatie bevatten dan de breinen van girlscene-meisjes over italie :grinning:
xxxxx

ik woon al 10 jaar in italie, de taal is best moeilijk, maar zodra je een beetje met mensen begint te praten gaat het vanzelf :slightly_smiling_face: ik kan het inmiddels veel beter dan nederlands haha.

typisch italiaanse dingen zijn er niet echt, dat ligt echt aan waar je zit in het land :slightly_smiling_face:
als je vragen hebt note me maar!

Ik ben half italiaans en ik wil er later ook misschien gaan wonen.