issues met zijn familie

.

Dat is inderdaad een lastige situatie voor je. Kun je goed met zijn moeder praten? Weet je ook wat zij ervan vindt of hebben jullie het er nooit over? Misschien kun je er een keer met haar over praten?

Verder zou ik het bespreekbaar maken met je vriend. Heb je het hem wel eens vertelt dat je er best wel mee zit? Hij kan het dan wel normaal vinden, maar als jij er zo mee zit zal hem dat ook wat doen lijkt mij?

Ik zou m’n frustraties uiten bij zijn gezin, maar op een respectvolle manier. Het is zijn familie en het zou sneu zijn dat ze uiteindelijk niet meer in jullie leven zouden zijn.

Pff dit komt me heel bekend voor. Zo is het bij voor mijn ouders ook met de ouders van mijn vader. Probleem is dat als jij er over begint, jij de boosdoener bent. Als je vriend het probleem bij zijn ouders zou aankaarten zou het wat anders zijn omdat het zijn familie is. Of misschien kunnen jullie samen eens met zijn moeder praten hoe zij hier over denkt? Voor haar is het natuurlijk niet leuk dat ze jullie minder ziet door haar man, dus waarschijnlijk wilt ze het ook graag oplossen.