issues met vader

Hooi, ik hoop dat jullie de moeite nemen om dit te lezen want ik ben serieus hopeloos.

Mijn titel is niet echt goed gekozen maargoed, ik ben een marokkaans meisje van 16 jaar.
Ik ben helemaal niet streng opgevoed of iets dergelijks maar ik heb laatste jaren echt issues met mijn vader. Een jaar geleden had ik contact met een jongen ik vond hem erg leuk en hij mij, we spraken af om elkaar de volgende dag te zien maar ik was zó zenuwachtig dus vroeg ik mijn nicht mee.
Die avond ervoor appte ik nog met hem, en ineens kwam mijn vader mn kamer in ik schrok erg dus deed alsof ik sliep terwijl mijn telefoon de andere kant van het bed lag. Hij pakte mijn telefoon dus en begon gesprekken te lezen, hij werd woedend begon te schreeuwen gooide mijn tel op de grond en gaf me een klap. Maakte mij voor hoer uit etc. daarna ging hij mijn kamer dus weer uit, heb mezelf die avond in slaap gehuild vond het zó erg. De volgende dag was echt een draamaa veelste lang om uit te schrijven.
Hij vertelde me ook dat als hij me ooit met een jongen zou zien hij mij en die jongen in elkaar zou slaan…
Ik ben dus heel erg bang durf nooit met een jongen om te gaan, durf nauwelijks met een jongen te praten. Heb dus ook nooit een vriendje gehad, te bang.
Een week geleden waren ineens alle jongens uit mijn facebook vrienden lijst en al mijn foto’s gewist.
Ik twijfelde al of mijn vader dit had gedaan maar hij zei er niks over dus dit was ‘onmogelijk’.
Nou, vandaag vroeg ik dus een nieuwe telefoon begon hij te schreeuwen dat ik mijn nummer aan alle jongens geef, dat ik de top van de bekendste hoeren wil worden etc. (hij had dus mijn fb chats gelezen) Ik had mijn nummer aan 1 buurjongen gegeven die ook mijn collega is op werk en aan 1 schoolgenoot. Dus ik schrok me natuurlijk dood, hij bleef maar door schreeuwen en ik liep daarna maar weg. Ging naar de woonkamer en barstte in tranen. Dit gebeurt erg vaak, heb ook vaak de neiging om gewoon weg te lopen weet echt niet meer wat ik hiermee moet word er helemaal ziek van.
Ik voel me nu zoo kut, weet echt niet meer wat ik moet… Hoop dat iemand me kan helpen
Alvast bedankt, en sorry als het irritant getypt is.

-

oh wat heftig… ik zou eigenlijk niet weten hoe je dat moet aanpakken… kan je je verhaal kwijt aan je moeder? ik snap dat zij ook niet veel tegen je vader kan beginnen, maar dan kun je tenminste wel je verhaal kwijt…

Wauw ik was dan allang al weg je pa die hoer noemt dacht het effe niet. Waarom doet je ma niks? Ze hoort je hiervoor te beschermen ook tegen je pa dus.

1. Je bent geen hoer, wat je vader ook zegt. En je hebt niets misdaan.
  2. Dit klinkt echt cliché (god, het is eigenlijk al cliché om te zeggen: ''dit klinkt echt cliché), maar lucht je hart aan een vertrouwenspersoon (je moeder, een mentor, etc.). Een volwassene heeft een betere kijk op je situatie en kan jou en jouw vader verder helpen. Misschien zit er namelijk iets dwars bij je vader en scheldt hij je daarom zo uit (dit is zoiezo geen excuus).
  3. Zoals hierboven werd vermeld: Kindertelefoon. Je praat dan met iemand die wss niet in je omgeving woont, dus je blijft ten alle tijden anoniem.

Sorry maar vind naar de politie gaan wel erg overdreven. Praat gewoon een keer met je vader op een normale manier over waarom hij niet wilt dat je met jongens omgaat. Het lijkt mij dat dit met je geloof te maken heeft? Misschien zijn je ouders wat ouderwets en vinden ze 16 te jong, en dat is op zich niet heel vreemd. Ik zou gewoon een keer goed praten met hem, hem laten vertellen waarom hij zo heftig reageert en kan jij vertellen waarom jij wel toe zou zijn op die manier contact met jongens. Ik zou ook heel open zijn over met wie je contact hebt tegenover hem.