Issue met haargroei

Mijn haar is extreem dun en het heeft een lengte tot ongeveer boven mijn schouder, nou wil ik dol en dol graag dat het langer wordt. Ik heb een natuurlijke shampoo, ik was mijn haar zo 4/5 keer in de week (dit is nodig, ivm met snel vet haar en als ik het niet was het totaal niet mooi zit) en ik fohn en steil het alleen als ik echt naar een feestje ga en dan natuurlijk met hitte protector. Ik ga 3 keer in het jaar ongeveer naar de kapper soms een keertje meer of keertje minder, ik laat er dan echt alleen de dode puntjes afknippen dus ook geen volle stukken die eraf gaan. Ik ben nogal hopeloos met mijn haar, ik voel me echt niet op mijn gemak al klinkt dit raar maar haar is gewoon een heel gevoelig punt bij mij. Ik zou zo graag lang haar willen en ik weet echt geen raad, het is gek maar soms kijk ik naar mezelf in de spiegel en dan denk ik ‘ja als ik lang haar heb dan is het goed’. Het is nogal confronterend dat al mijn vrienden lang haar hebben, maar niet omdat hun het hebben ik het ook wil het is nogal een lastige situatie…
Ik hoop dat iemand mijn tips of advies kan geven, heb je ervaring met middelen dan hoor ik het graag!

Extensions ?

Lijkt me niks, meisjes uit mijn klas hebben dit voor het dikker maken van hun haar alleen de lijmresten zie je er tussen door zitten en het klit redelijk snel. En prijzig is het ook nog is!

Je hebt verschillende soorten hoor. :’)
Wax, microring, clip in, flip in…

Voor mij zou het geen optie zijn, prijs en het idee dat je nep haar in je haar hebt lijkt me niks.

Als je geen extensions wilt zal je maar gewoon moeten wachten tot het langer wordt.

Ja ik erger me er echt elke keer als mijn naar mijn haar kijk aan, ik ga zeker een haarmasker gebruiken en hopelijk zal het resultaat brengen. En dan maar hopen dat het een beetje groeit.
Bedankt voor de tips.

Je moet niet op die manier denken :x Je moet kijken na wat je helpt en niet na wat je niet helpt. Probeer je aandacht op iets anders te richten? Zoals kleding? Of met make up?

Ik weet niet hoe het met je voeding zit, maar voeding maakt al een heel verschil uit. Je haar heeft namelijk ook bouwstoffen nodig. Als je denkt dat alles wel goed zit kan je misschien eens vitamine B pillen (of speciale haargroeitabletten). Het kost even geld, maar als het werkt weet je wel meteen dat je voeding dus te kort heeft aan bepaalde stoffen! Als het niet werk, nou dan doe jij je voeding goed :wink:
Je had het over een natuurlijke shampoo? Wat houdt dat in? Zitten er sulfaten in? Sulfaten kunnen je haar namelijk flink uitdrogen waardoor het sneller gaat splijten en daardoor geknipt moet worden. Probeer bijvoorbeeld een sulfaat vrije shampoo of ga op de conditioner only methode (er is hier ook een topic over. Veel meiden merken hier een positief effect met de gezondheid van hun haar).
Maak je ook gebruik van conditioner, leave-in conditioner of een haarmasker? (Let er wel op als je sulfaatvrij was dat het dan wel silicone vrij is) Anders begin daarmee! Dat maakt al een heel verschil uit.
Ik weet niet of je het durft, maar misschien is het een idee om zelf voortaan je haar zelf te knippen. Bij de kapper heb ik toch meestal het gevoel alsof ze te veel eraf halen. Als je geen conditioner/leave-in/masker heb gebruikt en het klit dan niet of het voelt niet droog aan is het volgens mij nog hartstikke gezond.

Hoop dat je hier iets aan heb!

Of meer gezond eten… Meer proteine en biotin pillen slikken
Maar er is in principe niks mis met extensions. Het haar wat uit je hoofd komt is eigenlijk al ‘‘dood haar’’ en het haar wat in extensions wordt gebruikt is ook dood haar. Lijmextensions zijn sowieso verschrikkelijk maar misschien moet je kijken naar Great Lenghts extensions

Ook dit dure merk Great Lenghts is verschrikkelijk, al zijn ze wel beduidend beter dan die goedkope prut van So-Cap. Heb voor jaren teug een kleine verlenging laten zetten (mijn haar was verbrand door een gasbrander :cold_sweat:) en om de geschroeide plekken op te vullen had ik toen extensions laten zetten, maar na 4/5 weken begon de ellende, klitten, pluizen waardoor ik ze (tegen betaling) maar weer heb laten verwijderen.

Heb ruim 1,5 tot 2 jaar nodig gehad om mijn haar weer hersteld te krijgen. Gelukkig is er nu niet meer van de te zien en zit mijn eigen haarlengte nu op ongeveer 70 cm.

Gebruik wel uitsluitend natuurlijke shampoo voor rood en rossig haar en henna in mijn eigen koperkleurig haar.

Misschien kan je cliniscalp proberen :slightly_smiling_face: