Islamitisch onderwijs; teken van kracht?

Het is een teken van kracht als de Nederlandse democratie in staat is kwalitatief goed islamitisch onderwijs te bieden…

Hier moet mijn groepje dus tegen zijn terwijl ik vind dat je deze stelling eigenlijk niet onderuit kan halen, want het is toch juist positief als je als land kwalitatief goed goed islamitisch onderwijs biedt…? Weet iemand misschien een aantal tegenargumenten… ik kan echt nergens op komen :stuck_out_tongue:

Jeetje, wat lastig inderdaad…

Misschien eerst het christelijk en openbaar onderwijs kwalitief goed maken voordat we aan iets nieuws beginnen?
Verder moet je je tegenargumenten zoeken bij het idee dat we een christelijk land zijn etc, en dus geen plek is voor islamieten.

De Nederlandse overheid doet zo minder moeite om moslims te betrekken tot de Nederlandse cultuur. Moslims zullen hun kinderen eerder naar deze scholen sturen, wat de integratie tegen gaat, omdat er alleen maar moslims op deze scholen zitten en ze dus niet in contact komen met mensen met andere geloven.

Heel erg bedankt!

Tegenargument:

Geloof is iets wat je van thuis mee moet krijgen, niet iets wat de overheid haar burgers aan moet bieden. Verder zijn wij geen Islamitisch land, dus is het absoluut niet de taak van onze scholen om Islamitisch onderwijs te geven.
Het gaat de intergratie tegen, houdt moslims en niet-moslims van elkaar gescheiden, terwijl ze juist zouden moeten mengen.

Tuurlijk is deze stelling wel onderuit te halen.

Tegen, want islamitische scholen weerhoudt de kinderen ervan om goed te integreren in de Nederlandse maatschappij. Als ze én op school én thuis niet in aanraking komen met de maatschappij blijft er weinig meer over.
En juist kinderen moeten integreren, zij pikken de taal en gewoonten namelijk hartstikke snel op.

Auch,
ik denk dat ik mijn koffers maar vast moet pakken.

die vind ik goed!

xD

Iets van ‘Islamitische scholen hebben in Nederland al lang bewezen dat ze geen onderwijs kunnen bieden van een goede kwaliteit, waarom zouden zij meer steun van de overheid verdienen dan een Christelijke school? Dat is positieve discriminatie.’

Ik ben het er trouwens deels wel mee eens, en ja, nu mag je me een racist vinden, maar dat ben ik niet.

Omdat dit geen islamitisch land is.

Je gaat toch ook geen kerken bouwen in Irak. (Is wel gedaan maar toen werd het van badaboem en tjaktjak)

Ook is het erg anti integratie, en ik ben ook van mening dat juist de kinderen moeten integreren.

En het is niet eens perse van belang, er is toch al onderwijs.

Daarbij is het heel erg “hokjesgeprop”. De mensheid moet zich toch mengen.

Het is alleen wel een beetje oneerlijk omdat er wel Katholieke scholen zijn en Nederland is ook geen Katholiek land.

Hier zijn wel tegenargumenten voor te bedenken.

Bijvoorbeeld dat wij geen Islamitisch land zijn. En bovendien veroorzaakt het meer verdeeldheid; De moslims zullen meer op de islamitische scholen gaan zitten waardoor Nederland meer verdeeld raakt.

Nee, daarom zou je ook kunnen zeggen dat in Nederland kerk en staat gescheiden is en aangezien onderwijs binnen het takenpakket van de overheid zit, zouden scholen helemaal geen religieuze grondslag moeten hebben.

Jah, maar dat kan die je dan gelijk weerleggen met vrijheid van goddienst etc. dus dan kan je die argument niet er echt mee ondersteunen. Lastig onderwerp !!:stuck_out_tongue:

Het is niet mijn eigen mening hoor. Ik vind dat moslims en mensen van welk ras/geloof etc dan ook mits ze zich goed integreren hier mogen blijven, we zijn allemaal mensen (:
Ik wist niet hoe ik het anders moest verwoorden.

Tegen, want de meeste Islamitische scholen bieden te weinig kwaliteit aan de leerlingen. Er zijn nog steeds te veel leraren die niet of vloeiend Nederlands kunnen spreken.

Ik vind het echt tof van je dat je dat zegt. Want de meeste Moslims reageren altijd heel defensief als het hier over gaat. :slightly_smiling_face: