Islam

Applausje voor deze discussie !
Leuk om de verschillende invalshoeken te lezen …
Ikzelf vind religies echt zwaar interessant. Ben zelf niet gelovig en ben dus ook niet in staat om in goden te geloven. Maar de religies zelf, de levensstijlen die erbij horen, de verhalen, etc. is echt fascinerend !

Maar belangrijk voor iedereen hier: Een religie is een persoonlijke keuze, of je er nou voor kiest om niet te geloven of juist wel, en in welke vorm. Keur elkaar hier in op af !! Geen enkele religie is ‘beter’ dan een ander, ze zijn te verschillend om ze op dat vlak te vergelijken. Dus respecteer iemands religie, dat is een belangrijke les voor de hele wereld !

Die keuze is aan jou; jij kan geloven of niet. Maar het staat duidelijk in de Koran. Ik laat een belangrijke bron zien, en toch wordt er gezegd dat niet niet overzichtelijk etc is. En ik heb wel respect voor anderen. Heb ik ergens een belediging opgeschreven? Nee.

Lunaste, ik weet dat de Bijbel vaak aangepast is, en er fouten inzitten. En leuk dat je een hoog IQ hebt, maar ik bedoel niet de IQ v.e. normaal mens. Maar ja, ik geef alleen maar mijn mening, feiten (die jullie overigens niet tellen als feiten, maar een woordenboek ineens wel goedgekeurd wordt) en gedachten over de Islam. Je kan het ermee eens zijn of niet. Boeit me ook niet.

ik heb er respect voor , maar ben zelf servisch orthodox. en ik ben blij met de vrijheid die dat geloof me geeft. :grinning:

ik denk dat ergens in geloven ook een kwestie van vertrouwen is
Misschien zijn er dan geen kei harde bewijzen, je vertrouwd op god.

Je hebt toch ook geen kei harde bewijzen dat je beste vriendin echt een goed meisje is, toch vertrouw je er op en haal je er het beste uit…

@Esrarengiiz
Wat vindt je er eigenlijk van dat een islamitische kalligraaf de Bijbel heeft gekalligrafeerd voor de paus…?

Je leeft je niet in anderen, maar verwacht wel dat anderen jou begrijpen. Dat vind ik respectloos. Jij misschien niet, dan kunnen we nu gaan discussiëren over de betekenis van respect, wat ongeveer net zo nutteloos is.

@ EuqinaD
Doodnormaal? Ik vind dat juist goed! Dan werken ze samen! :grinning:

@ooii
Ik ben wel meegaand; ik hou wel rekening met jan en alleman. Ik beledig niemand, praat gewoon normaal. Snap niet wat er erg aan dit is.

ik snap het ook niet,
je doet toch niet moeilijk als andere mensen ergens anders in geloven of niet geloven.

Je wilt ze alleen informeren als ze dat zouden willen, en ja als ze dat niet zouden willen moeten ze maar niet kijkekn in een topic wat over de islam gaat toch?

En verder zeg of doe je ook niks wat respectloos is

dus ik snap het niet

Natuurlijk is beledigen hartstikke respectloos, maar dat vond ik dus ook respectloos, misschien in mindere mate, maar alsnog respectloos. Jullie niet, prima, jullie mening.
En ik ben juist wel geïnteresseerd in de Islam, maar mijn vragen werden niet beantwoord.

Laat maar zitten, want zoals Lunaste zegt; Je zit er te dicht op, wat ook begrijpelijk is. Daardoor is het wel erg moeilijk om met je te discussiëren als je je niet kan distantiëren.

Ook best.

haha :blush:

Toen ik de Christenen leerde kennen, ben ik de Islam gaan liefhebben,

Toen ik de Islam leerde kennen, heb ik ervaren hoe het voelt om gediscrimineerd te worden,

Toen ik mocht ervaren hoe het voelt om gediscrimineerd te worden, heb ik mijn vrienden leren kennen.

beetje raar om hier een Topic over te maken vind ik!

:zipper_mouth_face:

waarom dat?

Ik vind het niks, iedereen mag natuurlijk geloven wat ie wilt, maar de islam hoort niet in nederland, het verpest de Nederlandse cultuur.
Ik vind niet alle islammensen slecht, maar ze hebben een totaal andere manier van denken wat hier gewoon niet past, het gaat dan altijd wel verkeerd op de een of andere manier

ik heb er niet echt een duidelijke mening over, ik weet er te weinig van…
al vind ik dat hoofddoek gedoe nog wel raar, heb nooit begrepen waarom moslima’s een hoofddoek moeten dragen?

En k had het met een vriendin van mij (moslima) over jongens, ik vind het ook raar dat ze geen vriendje mag hebben, geen sex voor het huwelijk, oke, maar ze mag niet eens een vriendje? Wat moet ze dan, meteen trouwen?

Nou ik heb super veel respect voor de islam
want ik ben zelf moslim maar ik heb ook erg veel respect voor wat andere geloven.

maaare wat kun je van de islam vinden weet je iedereen heeft daar zij eigen mening over , maar ik denk ook niet dat het jou bedoeling is dat hier eeen mega discussie komt enzzo maar I LOVE DE ISLAM

ik heb een vraagje het komt mischien een beetje dom over maar mogen jongens die moslim (daarmee bedoel ik vooral marokkanen) zijn, trouwen met een nederlandse? :flushed:

Als dat nederlandse meisje ook een moslim is/word , dan mag 't wel.