Islam

Wat vinden jullie van de islam?

Wat valt daar aan te ‘‘vinden’’ ?
Ik begrijp de bedoeling van dit topic, maar ik vind het verschrikkelijk dat het zo’n oneindige discussie is/wordt. Er is een algemeen geloof topic, geloof ik. Misschien had je daar iets mee kunnen doen.
:slightly_smiling_face:
nooffense

Ik geloof er niet in maar respecteer de mensen die er wel in geloven.

up

Ik heb er respect voor
behalve voor dat sommige jongens geen vriendin mogen tot hun 18e van hun strenge ouders, maar ik weet niet of dat 100% te maken heeft met de Islam

Moslim hier, maar ik snap de bedoeling van dit topic ook niet echt :stuck_out_tongue:

Gewoon,hoe jullie over de islam denken,was ik weleens benieuwd naar

Ik heb veel respect voor moslims, evenals voor alle andere gelovigen en geloven. Ik heb geen respect voor de mensen die religie als excuus gebruiken om hun macht te laten gelden.

Maar eerlijk gezegd vind ik ‘de islam’ (zover je over DE islam kan spreken) over het algemeen vrij hard. Ik heb me er iets in verdiept, en ik moet zeggen dat ik moeite heb om sommige dingen te begrijpen en te respecteren. Maar ik probeer het wel.

Beter gaat deze topic niet door,

want dan komt er iemand en die segt… islam sucks,
en dan komt er weer iemand en die segt ja jij ook blabla
wat je dardoor krijgt is dat mensen elkaa dan gaan haten …
dat moetten we neit hebben tog:D
( p.s ben self moslim daaroms eg ik het,)
and i love islam:$
and isla means peace:$

me 2 , daaarom vroeg ik 't ,me ook af :grinning_face_with_smiling_eyes:

Wat vind je de hard in ?:slightly_smiling_face:
Ligt eraan hoe jij dingen interpeteert. Het geloof geeft je wel de vrijheid om te volgen hoe jij denkt dat het beste is. En er is ruimte voor wetenschappelijk bewijs dat vind ik wel goed.

omg niet weer die hele discussie :L
Iedereen gaat door elkaar heen praten, niemand leest echt wat de ander te zeggen heeft.
Of terwijl: doelloos.

Er zijn enorm veel misvattingen over de islam, en het is misschien goed als je een topic wil beginnen om te zorgen dat meer mensen die hier begrijpen.
Maar ik denk niet dat je dat voor elkaar krijgt eigenlijk

Er valt niks erover te begrijpen,je moet het uit je hart geloven :bored:

Uhm, ja maar we leven hier in nederland, in het westen veel mensen hebben hele rare ideeen omdat mensen als wilders van die gekke dinge er over roepen

Dan begrijpen ze toch het idee achter het geloof verkeerd of niet dan?

Ja dat is zeker waar.
Elke god = Liefde en GEEN haat.
Sommige mensen maken gewoon misbruik van hun eige geloof

dan zijn die ouders niet eens zo streng XD volgens het geloof mag t pas tot het huwelijk XD hihi.

whihi

ja precies XD
maar de gene die dat zegt, die lokt het dan toch gewoon uit?
zet ie zichzelf voor lul. ik heb respect voor anderen :angel:

Ja kijk, er zijn altijd mense in een groep die niet goed zijn, dus ook bij de moslims
maar das dus bij alle groepen.
Maaar bijv wilders die heeft daardoor tastbare ‘feiten’ waardoor hij mensen kan laten geloven dat alle problemen in deze wereld de schuld zijn van moslims.
Wat dus niet kan.

Maar het slimme van hem bijv is weer dat hij teminste ergens duidelijk voorstaat, de rest van die politieke mensen die rommelen maar wat lijkt het.
En door alle aandacht die wilders krijgt voor zijn nog ale recht door zee aanpak
gaan steeds meer mensen heb geloven.

En dat is gewoon stom.

Want als iedereen zich zou verdiepen in de islam dan zou er een stuk minder argwaan zijn.

Ik vind trouwens ook dat een hoop moslims zich moeten verdiepen in de islam.
Veel van hen geloven alleen maar omdat ze dat moeten van hun ouders zeg maar. Dus die doen gewoon hun ouders na, snappen niet welke verhalen en doelen er nou werkelijk achter zitten.
Dat vind ik zonde, want als je ergens in gelooft, vind ik wel dat je dat met passie moet doen, en niet omdat het een gewoonte is

je hebt 100% gelijk