is ze een vriendin???

ik heb zo’n groot probleem. Ik heb een vriendin en ze is anders dan mij eigenlijk is ze heel erg aso, maar ze is heel aardig enzo tegen mij maar iedereen haat me als ik met haar ben en dat wil ik niet. Ik moet stoppen met haar dat weet ik zelf ook maar ik weet niet hoe ze blijft me bellen en zo om aftespreken en ik doe dat dan meestal ook wel en dat is heel erg gezellig. Maar mijn ouders hebben liever niet dat ik met haar omga. Ik ben bezig om nu minder met haar om tegaan maar het lukt me totaal neit ik ga er meer door eten ik slaap slecht enzo. dus eigenlijk is dit helemaal niet goed voor mij help mij alsjeblieft ik weet niet meer wat ik moet doen!!!

xxx mandy

Oke, wat zal je nou moeten doen als jijzelf slecht gaat slapen en eten enzo? Lijkt me niet zo slim om dan jullie vriendschap af te kappen toch? Sorry, maar ik zou me er niks van aantrekken wat anderen van haar vinden want als jij een goede vriendin bent dan luister je daar niet naar en steun je haar.

het eten en slapen dat lukt gewoon niet ik heb geen honger en slapen lukt niet wat dan moet ik daar telkens aan denken maar ja je hebt eigenlijk wel gelijk maar ik heb telken ruzie met mijn ouders over haar.

Waarom vinden jouw ouders haar zo slecht? Vaak hebben ouders gelijk…

mijn ouders vinden haar slecht omdat:
ze met de verkeerde mensen om gaat (aso)
ze mij beinvloed(zeggen hun)
ze vaak vecht met kinderen
meer weet ik niet maar er zouden er nog wel een paar zijn maar die zeggen ze niet.

x

nu nog wat een andere vriendin van mij heeft precies het zelfde probleem kom ik net achter we weten echt niet meer wat we moeten doen?? help ons alsjeblief!!!

komt me echt zo bekend voor…
precies hetzelfde verhaal van twee ‘vriendinnen’ uit me klas, ik ga wel met ze om maar ‘X’ laat zich zo erg beinvloeden door ‘Y’ en ‘Y’ is echt slecht ik ben zelf dan nog zo slim dat ik afstand doe. Ik heb ‘X’ heel vaak gezegd dat ‘Y’ slecht is ensoo… maar ja ze zijn opgepakt door politie allemaal dankzij ‘Y’ (long story was 'Y’s idee iig) en die ouders willen niet meer dat ze met haar omgaat… maar je doet er niks tegen je kan er de rug toekeren en laat er een nieuwe vriendin zoeken, verder kan je niks.

jaa ik kan wel gewoon haar negeren maar dan ben ik net zo aso en dat wil ik niet!!! sorry ik ben niet snel tevreden en ben heel dankbaar dat je me wil helpen maar ik moet me er goed bij voelen als ik dat doe!!!

Ben je een meeloper? Want als jij je echt serieus laat beinvloeden door die ‘slechte’ vriendin moet je kappen met de vriendschap.

Als je sterk van karakter bent, kun je juist van haar leren! Je ziet welke fouten zij maakt en die hoef jij dan niet meer te maken. Ik weet dat het gezellig is met zulke mensen om te gaan, en als jij denkt dat je sterk genoeg bent om niet met ze de slechte pad op te gaan, kun je nog gewoon met je vriendin afspreken hoor. Dan moet je nog wel voorzichtig zijn en je grenzen kennen.

Nja, ze is aardig tegen je en jullie hebben 't gezellig als jullie samen zijn.
Ik denk dat je gewoon met haar moet praten, je weet wel, even een serieus gesprek en vragen waarom ze soms “zo” doet (als ze doorheeft dat ze ‘asociaal’ is).
Misschien heeft ze een interessant antwoord daarop en snap je 't. Of je laat haar stikken, dat zou kunnen, maar ik zou het niet doen.

jah dankje wel ik denk dat ik maar met haar ga praten.
xx