Is United Wardrobe betrouwbaar?

Op mijn mail van gister waarin stond dat als ik mijn geld of product niet kreeg andere maatregelen zou gaan treffen, werd meteen gereageerd en mijn account is direct zonder enige uitleg gedeactiveerd. Zeer vreemde zaak, maar opgelost en daarom mag hier wat mij betreft een slotje op.

Ik gebruik United Wardrobe al een tijdje voor het kopen en verkopen van kleding. Het is naar mijn mening een erg handige en betrouwbare site. Wanneer je bijvoorbeeld dat shirt in maat L ontving inplaats van maat XS of je koopt van zo’n onbetrouwbare koper, dan kan je het product altijd gewoon retour doen en dan krijg je je geld teruggestort. Je hebt hier 14 dagen voor, en na die 14 dagen krijgt de koper pas het geld op haar rekening. Ik denk dat je gewoon pech hebt met de site (of ik veel geluk) want ik heb er nooit ook maar een enkel probleem mee gehad.

Ik heb denk ik 5 tot 10 dingen verkocht via UW en ik heb elke keer netjes betaald gekregen. Je kan inderdaad gewoon dingen terugsturen.

Tja, dat is wel je eigen risico net zoals op Marktplaats.

Iets kopen via iemand op internet heeft altijd een risico. Beeje naiëf om er vanuit te gaan dat er niets fout kan gaan als zo’n website dat aangeeft. Je hebt het tenslotte nu zelf meegemaakt dat het systeem niet waterdicht is.

Toen ik mijn gebruikersnaam vergeten was had ik ook een mailtje gestuurd. Daarop kreeg ik gewoon binnen een dag vriendelijk antwoord met mijn gebruikersnaam. Ook al een shirtje gekocht wat gewoon goed ging.

Heb je contact opgenomen met UW zelf ? Dat lees ik namelijk nergens in je bericht.
Natuurlijk kunnen er oplichters actief zijn dat is op Marktplaats ook zo maar dat zegt niet meteen dat het hele bedrijf slecht is.
En als je dit soort dingen niet meld bij UW kunnen ze er ook niks aan doen en vind ik het een beetje laag van je dat je ze negatief loopt af te schilderen op een openbaar forum.

Retour sturen is altijd een mogelijkheid op uw, dat is ook een van de verschillen met marktplaats. Op je account kun je bij je aankopen zelf iets retour sturen, het adres krijg je dan van uw en niet van de verkoper. Iedereen met een account op uw moet zijn/haar adres invullen dus heeft uw dat adres gewoon.

Een website kan niet garanderen dat elke verkoper ook daadwerkelijk verkoopt wat er op de afbeelding staat. Maargoed, je ben erg overtuigt van je eigen verhaal dus never mind.

Ik snap hem niet helemaal geloof ik. Maar volgens mij zijn er genoeg mensen waarbij het gewoon goed gaat en klopt er iets bij jou niet. Jouw reacties komen niet aan en misschien zijn er dus ook geen mails aangekomen? Lijkt mij dus eerder dat er iets verkeerds zit in jouw accounts dan dat de site meteen onbetrouwbaar is.

Als ik het dus goed begrepen heb hoor.

UW is betrouwbaar, sterker nog, de verkoopster krijgt haar geld pas op het moment dat jij hebt aangegeven dat je haar producten ontvangen hebt. Als je dat niet gedaan hebt kun je dus bij UW je geld terug krijgen :wink:

:’) Denk dat het eerder andersom is. Wat jou overkomt is kut, maar DAT is het echte leven. Dit soort dingen gebeuren (helaas). Het echte leven is niet dat alles perfect verloopt, was het maar zo…

Ik heb alles 2 keer doorgelezen dus dat was het probleem niet.
Maar aangezien je niet duidelijk hebt vermeld naar wie je de mails had verstuurd ( UW zelf of de verkoper ).

Van ts mag er een slot op