Is Rotterdam Alexandrium gevaarlijk?

Voor mijn bday heb ik van een vriendin zo’n treinkaartje gekregen waarmee je één dag gratis door heel NL kunt reizen. Wij willen heel graag naar Rotterdam Alexandrium, maar mijn ouders vinden dat ‘gevaarlijk’ omdat ik 14 ben en mijn vriendin bijna 16. Is het daar echt zo gevaarlijk? Volgens mij overdrijven ze namelijk een beetje (heel erg) xd
xxx

Gevaarlijk, nee. Het is een normaal lekker groot en leuk winkelcentrum. Misschien bedoelen je ouders dat ze het eng vinden als je alleen met de trein gaat… Maar geloof me het is hartstikke leuk om daar te shoppen!

Ik woon zelf in Rotterdam. En rotterdam Alexandrium is echt niet gevaarlijk hoor.

Ik ben er van de zomer geweest en het is niet gevaarlijk. (Neem aan dat je naar dat winkelcentrum wilt?) Ik ben niet verder dan het winkelcentrum geweest. Woon je ver van Rotterdam af? Want dan snap ik wel dat je ouders het niet goed vinden. Toen ik 14 was mocht ik naar de winkels hier in de buurt maar ook niet verder dan dat.

haha nee hoor, t alexandrium is echt niet gevaarlijk!:wink:

Hebben ze toevallig vorige week naar Peter r. de Vries gekeken? :stuck_out_tongue:

^ haha weet ik niet xd

het is een stad he…
maar ik ben er laatst ook geweest, en nee ik heb niks bijzonders gemerkt, vond het winkelcentrum zelf alleen niet zo geslaagd

maar waar woon je? (:

mijn moeder is vooral bang dat ik verkracht word ofzo xd en mijn vader is gewoon overbeschermend. denk ik

ik woon in de buurt van Maastricht. maar we gaan alleen naar het winkelcentrum dus niet echt rotterdam enzo in…

Waarom zou dat gevaarlijk zijn?
Maar ik ken het, overbezorgde ouders.

vanuit maastricht naar rotterdam is wel érg ver voor je 14de vind ik… ik mocht ook pas (met een moeder die echt té overbezorgd was) toen ik 16 was, en ik vind dat eigenlijk wel een goede keuze

Nee, Alexandrium is niet gevaarlijk, maar Maastricht is wel veel gemoedelijker dan Rotterdam. Je hebt wel veel criminaliteit in Rotterdam, maar het is niet zo dat je de steden uit de weg moet. Maar je bent 14, met het openbaar vervoer etc. kan opzich wel gevaarlijk zijn, zeker als je 's avonds nog terug naar Maastricht moet, het is nog best een eind, dus ik snap je ouders wel.

Ik voel me op station r’dam alexander niet zo heel prettig, maar dat winkelcentrum is prima.

hmmm, als het dan toch niet rotterdam wordt, weten jullie dan een stad met (!) leuke winkels?

Antwerpen, Breda, Den Haag…

Ben er zelf ook geweest toen ik misschien net 15 was of nog 14, en heb het overleefd. Daarna ben ik er nog wel eens geweest. Zo gevaarlijk is het er nou ook weer niet, maar je moet altijd wel oppassen.

eh nee niet echt.

Tja, je moet overal oppassen, want overal kan het ‘‘gevaarlijk’’ zijn. Maar ik snap best dat je ouders het geen goed idee vinden als je helemaal vanaf Maastricht moet komen, en zeker niet nu het zo snel donker wordt, want ik neem aan dat je 's avonds pas terug bent!

Nee, niet echt gevaarlijk. Iniedergeval toen ik daar was had ik niet echt het idee dat ik zomaar overvallen zou worden. Was bijna niemand op dat moment. Het is iig heel groot en open daar allemaal en op steenworp afstand van het station.