Is m'n beste vriend homo?

heee hallo,

Sinds het begin van dit jaar ben ik onwijs close met een jongen, Casper. (over het algemeen ga ik wel redelijk veel met jongens om) Het is een goed verzorgde, redelijke knappe en 1,94 m lange jongen. Ik kan onwijs goed met hem praten en lachen, we hebben echt de grootste lol samen en ik word gewoon blij als ik hem zie :slightly_smiling_face:.

Het zou echt een leuk vriendje kunnen zijn, alleen zie ik hem niet zo. Er is namelijk iets wat ik niet zeker weet en niet durf te vragen… Ik denk namelijk dat hij homo is. Niet dat hij het altijd over jongens heeft ofzo, maar gewoon… dat gevoel heb ik. Hij gaat niet met andere meisjes om behalve ik, ant hij heeft een super leuke mannelijk vriendengroep.
Ik heb ooit ergens gelezen, dat als je denk dat iemand homo is, hij dat meestal ook is. Ik weet alleen niet zo goed hoe je dat in real life moet toepassen.

Soms denk ik echt bij mezelf; hoe kan ik er nou over twijfelen, hij is gewoon homo. Maar soms doet ie toch een beetje flirterig tegen me, en dat weet ik het gewoon niet.

Dus, wat zou ik moeten doen?

xxx

Niks. Als hij homo is, en de tijd is rijp, komt hij daar vanzelf voor uit.

Vraag eens aan een vriend van hem of hij al vriendinnetjes gehad heeft?

Doe wat BettiePage zet, en verder afwachten en als hij echt goed bevriend met je is en dat aan je kwijt wilt doet hij dat ook. Het is nu gewoon afwachten en niks doen.

hij vertelde laatst dat ie in de vakantie een vriendin had, maar hij het uitgemaakt omdat hij haar nooit zag…
ik ga zelf ook erg goed met z’n vrienden om, en ik hoor de wel is praten over ‘homo’s’ en dan doen ze er een beetje lacherig en spottend over… zo verwarrend! Maar het is gewoon iets in z’n uitstraling dat me doet twijfelen…

Vind je hem zelf nou wel of niet leuk dan?

Wat maakt het uit, volgensmij ben je er mee gewoon nieuwsgierig naar dan dat je het wilt weten voor zijn eigen belang. Ik vind dat erg egoïstisch altijd van mensen, laat het gewoon met rust. Als het echt zo is, komt hij vanzelf uit de kast. En anders maar niet. Als het zo is dat hij homo is heeft hij het al moeilijk genoeg. En dat het jouw gevoel is? Misschien is die gevoel wel niet goed, dit is niet aanvallend bedoelt. Maar pas er gewoon mee op.

Gewoon zo laten, zou ik zeggen.
Als je vriend homo is; Prima, niks mis mee, toch? :grinning:
Als hij niet homo is; Oops, vergist, nou en? :grinning:
Mij lijkt het juist heel leuk om bevriend te zijn met een homoseksuele jongen, eens iets anders!

Vraag op wat voor meiden hij valt, en kijk hoe hij reageert?

ik zou het graag willen weten omdat ik om hem geef als vriend. Ik zou het vreselijk vinden om altijd maar te doen alsof, ik wil er juist voor hem zijn. En daar is niks egoistisch aan als je het mij vraagt.

Wat maakt het uit dat hij misschien homo is?

Ik zou niks ondernemen als ik jou was, je zegt dat je hem niet leuk vind dus eigenlijk maakt het voor jou niet uit of hij wel of niet homo is. Als hij geen homo is en je vraagt het verpest je waarschijnlijk jullie vriendschap en dat zou erg zonde zijn. Het is inderdaad wel zo dat meisjes vaak kunnen zien welke jongens homo zijn of niet, gewoon omdat die net iets anders zijn dan de andere jongens die we kennen. En als hij homo is, dan komt hij vanzelf wel uit de kast, vooral als jullie heel erg goed bevriend zijn en hij vertrouwt je dan vertelt hij het je vast wel. :wink:

Nee oke dat is niet egoïstisch hoe je het nu zegt. Maar zoals je het in beginpost had neer gezet was het alleen maar uit eigen belang. Zo kwam het tenminste bij mij over, je moet een ding weten mensen die uit de kast komen en het niet durven zullen het niet zo snel toegeven. Je moet er gewoon mee oppassen wat je allemaal zegt. Voor je het weet kwets je er iemand mee. Laat het gewoon rusten als hij wil dat jij er voor hem bent, zal hij dat op een duur wel aangeven als het zo is. Omdat jij ook zo close met hem bent.

als jij hem toch niet leuk vind, waarom wil je dan weten of ie homo is?

Al is hij homo? Er verandert dan niks in hem of aan hem, er verandert niks aan jullie vriendschap en hij blijft gewoon dezelfde jongens als voordat je nog niet wist dat/of hij homo is. Lekker laten varen en je niet druk over maken als je echt niks voor hem voelt. Vrij oppervlakkig om te denken dat hij homo is als hij een bepaalde uitstraling heeft.

Een hele goede vriend van mij vindt shoppen onwijs leuk, ziet er altijd tip top uit en is onwijs galant, maar verre van homo. Omdat iemand bepaalde trekjes heeft hoeft het niet gelijk te betekenen dat iemand een homo is. Daar moet je denk ik is doorheen kijken. Je kan het hem natuurlijk altijd vragen als je het zo graag wil weten.

Dat is onzin, je bent gewoon nieuwsgierig. Ik wist van in het begin dat mijn beste vriend homo was, maar heb hem de tijd gegeven die hij nodig had om er zelf voor uit te komen. Vanaf je begint te pushen, ben je verkeerd bezig. Het is zijn leven en hij gaat ermee om zoals hij dat kiest en hij moet geen verantwoording tegenover jou afleggen.

Het was eigenlijk super grappig. Op een gegeven moment kreeg hij een vriend (ik wist natuurlijk dat het een jongen was) maar hij durfde daar nog niet voor uit te komen. Dus als we erover spraken was het altijd ‘en hoe is het met je vlam?’ ‘ja het gaat goed, gaat goed…’ ‘Zien jullie elkaar veel?’ ‘Niet genoeg’ en blablabla. Ik was een meester in het houden van geslachtsneutrale gesprekken toen :stuck_out_tongue:

Als je verliefd zou zijn op hem daarentegen, begrijp ik het wel natuurlijk. Dan is het handig om te weten of je een kans maakt of niet…

Hij komt toch ooit uit de kast,het heeft alleen wat tijd nodig.
hij komt er heus wel een keer voor uit dat die homo is.
geef dan ook die tijd,die er nodig voor is.
ga met hem er over hebben dat je gevoelens voor hem heeft,Dan weetje waar je aan toe bent.