Is mijn gevoel juist?

Ik zet het ook even hier neer, omdat ik er eerlijk gezegd nogal mee zit. :wink:

Ander halve week geleden hebben mijn vriend en ik voor het eerst (met condoom) seks gehad. Of seks het leek er in ieder geval op. Het deed zo ontzettend veel zeer dat we snel hebben besloten om toen te stoppen. Die dag daarna werd ik ongesteld. Ik werd ongesteld zonder buikpijn, maar bloedde wel heftig.

Een week geleden hadden we nog een keer seks, toen deed het weer zeer. Hij kon nog steeds niet diep in mijn komen, omdat het nogal nauw is bij mij. Het deed zeer, maar het voelde al beter. Weer deden we het veilig met condoom.

Nu een week later heb ik al twee dagen last van menstruatiepijntjes terwijl ik net ongesteld ben geweest. Ik heb krampen in mijn onderbuik en ook in mijn onderrug. Ik heb ook meerdere keren tegen mijn vriend uitgesproken dat ik bang ben dat ik zwanger ben. De symptomen komen ook nog eens overeen.
Hij is er 100% zeker van dat er niks met de condoom gebeurd is, want hij heeft het meerdere keren gecheckt. Mijn gevoelens neemt hij serieus, maar hij weet gewoon bijna zeker dat het niet zo is.

Deze week heb ik tentamens, dus aanstaande vrijdag ga ik een test doen, maar eerlijk gezegd durf ik echt echt niet.

Wat denken jullie?

Ik heb een keer precies hetzelfde gehad, ook een test gedaan en was niet zwanger. Achteraf bleek dat ik zo erg gespannen was voor de toetsweek dat ik er ‘ziek’ van werd en dat waren toevallig dezelfde symptonen als wanneer je zwanger bent. Succes!

Ik denk niet dat je zwanger bent.
Je deed het veilig met een condoom zeg je. En jou vriend heeft meerdere keren nagekeken of er niets met de condoom was.
Maak je geen zorgen maar als je nog steeds pijn blijft hebben zou ik wel even naar de huisarts gaan.

Die pijntjes kunnen ook komen door stress. Vooral omdat je er nu erg over in zit, maakt het juist alleen maar erger.
(Bovendien komen er tentamens aan, nog meer stress?)

Twijfel je echt nog erg en kan je het niet loslaten? Dan zou ik wel een test doen.

Oké zulke reacties stellen me altijd wat meer gerust. De afgelopen maand heb ik een ongelofelijke drukke periode gehad. Ik had ook vaak last van mijn schouders, hoofd en klieren. Allemaal symptomen die je krijgt als je gestrest bent.

Ik sluit me aan bij je vriend. De kans dat er echt iets aan de hand is is zo minimaal.

Waarom is er niemand die zegt dat je na een week nog geen symptomen kunt hebben?
Nee ik denk niet dat je zwanger bent.

Dit dus. Zelfs al zou je zwanger zijn, je hebt nooit binnen een week al symptomen. Heb je dit wel, dan is de kans heel groot dat het gewoon stress is. Wanneer je denkt zwanger te zijn, wil je lichaam zich hier nog wel eens naar gedragen. (Geloof me, dit heb ik te vaak :grinning_face_with_smiling_eyes:)

Een zwangerschapstest geeft pas resultaat je minimaal 4 weken zwanger bent… Ook kun je nu nog geen symptomen hebben. Ik denk dat jou vriend gelijk heeft.

Vandaag heb ik voor de zekerheid een (kruivat) testje gekocht. Ik heb de test thuis gedaan en kreeg vrijwel direct een negatieve uitslag. Natuurlijk is dit geen garantie, want als ik überhaupt zwanger ben kan ik dit later pas testen.
Hier kan ik dus niet mijn zekerheid uithalen he?

Waarom kijk je niet gewoon in de bijsluiter vanaf wanneer je een test kunt doen?

Heb ik ook gedaan. Vanaf 19 dagen is de test betrouwbaar, maar ik kon niet wachten.

2 weken.

Als je het weet, waarom doe je het dan toch? Deze test is dus lekker niet betrouwbaar. Weggegooid geld. Je bent niet zwanger.

Mee eens. Ik denk dat het ook voornamelijk stress is. Ik zou me niet al teveel zorgen maken als ik jou was.