is mijn ex nog verliefd op me?

oke hier komt mijn verhaal en ik hoop dat er reacties komen.
mijn ex (18) en ik (17) zijn nu twee maanden uit elkaar na een relatie van 2.5 jaar. het ging niet echt lekker tussen ons, ik zat in een negatieve spiraal, en hij wilde niet meer vast zitten aan een relatie, niet om met andere meisjes te gaan ofzo maar gewoon ff niks zeg maar. nu hadden wij dus gister afgesproken, het was gezellig we liepen hand in hand, hij zei gewoon schatje enz. zei dat hij me gemist had, heel veel kusjes, we hebben ook nog seks gehad :flushed: en we vielen helemaal in elkaars armen en benen gevouwen in slaap. ook toen we vanochtend afscheid namen zei hij ook : geen rare dingen doen he, en neem echt rust ook in je hoofd enzo. en zei hij dat hij van me houd.en toen we ook een gesprekje hadden, en ik zei bijv. welke ideeen ik had voor de toekomst zei hij van, ja goede ideeen en je lijkt wel een stukje volwassener enzo. alleen op whatsapp doet hij wel gewoon heel normaal (zegt hij bijv. geen schatje) Ik krijg het gevoel dat we gewoon wel nog verliefd zijn maar dat hij dat gevoel zeg maar onderdrukt omdat hij zich niet wil binden ofzo? oke en natuurlijk snap ik dingen als ’ als je ex zegt dat hij even geen relatie wil dan is dat toch zo’, maar buiten dat om wat denken jullie (we wonen trouwens niet dicht bij elkaar, anderhalf uur reizen)

Kan om de seks zijn, vertrouwend gevoel of dat hij wel nog verliefd is. Ik heb dit zelf ook meegemaakt en toen was het omdat het zo vertrouwd voelde, maar jou situatie kan anders zijn.

ja, in onze relatie zelf hadden we amper seks gehad, we wilden het bewaren maar was toch uiteindelijk niet gelukt haha. maar ook buiten seks om deed hij lief, pakte mn hand vast, en in zn slaap ging hij helemaal bij me liggen en zn armen om me heen.

Ja ik had dat ook, heel lief doen en zeggen dat hij van mij hield en schatje dit en dat. Kwam bij mij omdat het vertrouwd was. Je gaat niet afspreken om kut tegen elkaar te doen.

hahah nee dat is waar, als het goed is niet. hmm ik weet het niet zo goed hoor. het is lastig natuurlijk. ik weet wel dat hij er nog niet aan toe is, een vaste relatie. maar hij wou bijv. wel afspreken van dat we gewoon geen relaties nemen en dan over een poos weer kijken samen, dus dan denk ik gevalletje verliefd anders zeg je zoiets niet toch?

Ik heb precies hetzelfde gehad als jij had omschreven en dat was bij mij vertrouowd en niet verliefd. Dus zulke dingen zeggen betekent nog niet dat hij verliefd is maar ik hoop het wel voor je, succes!

Dit kan van alles zijn. Mijn ex wilde hetzelfde maar stemde hier niet mee in, omdat hij het voor de seks deed. In jouw situatie denk ik van niet, maar het meer uit gewoonte is. Misschien bouwt hij het langzaam af voor zichzelf omdat het anders een te grote stap zou zijn na 2.5 jaar intimiteit. Ik vind het in iedergeval niet heel netjes van hem, omdat hij het uit heeft gemaakt en jou in de war maakt door gemixte signalen te geven.

jaa precies ik snap wat je bedoeld maar ik weet niet, ik was bij hem. en hij keek zo verliefd maar in tussentijd ook zo van kut wat heb ik gedaan. denk dat hij ook gewoon wat tijd nodig heeft met zn vrienden weetje wel gewoon lol maken enzo :beer: , maar bij mij gaat het sowieso niet om de seks dat is een ding wat zeker is hoor.

^Als hij niks meer met zijn vrienden deed sinds hij een relatie met jou had, dan snap ik dat hij het uitmaakte. Dat kan namelijk ook prima als je wel een relatie hebt. Daarnaast vind ik je nu een beetje naïef eigenlijk. Ik wil niet zeggen dat hij sowieso niet verliefd op je is, maar ook al gaat het jou niet om de seks, je laat je nu wel gebruiken door hem. Dat hij verliefd keek etc denk jij, misschien bedoelt hij het helemaal niet zo. Ik heb eerlijk gezegd meer het idee dat jij hem terug wil en overal dingen in ziet of probeert in te zien dat hij dat ook wil.
Om eerlijk te zijn: Ik denk dat hij je enorm veel hoop probeert te geven door zo maar een beetje door te gaan incl. seks en uiteindelijk jullie niet meer bij elkaar komen. Maargoed, misschien heb ik het helemaal mis en ben ik te pessimistisch. Misschien moet je het hem gewoon eens vragen?

had ik er misschien bij moeten zeggen, ja hij deed niet zoveel met zijn vrienden omdat hij nu door de week bij zijn vader woont in het weekend bij zn moeder en daar heeft hij zn vrienden zeg maar. maar wij spraken dus altijd af vanwege dus de afstand. maar ik begrijp idd ook heel goed dat hij dat natuurlijk dan moeilijk vind als hij dan zn vrienden amper ziet. daarom wilde hij dus die afspraak voor over een poos, snap je? dat we nog elkaar wel gewoon zien enzo maar dat we dan allebei ff ons eigen ding kunnen doen. en hij had ook tegen zijn moeder gezegt dat we een pauze hebben. want ze smste mij later, toen zei ze dat

maar nobodyknows ik snap wel heel goeed wat jij bedoeld, nouja het verhaal is eigenlijk heel lang maar om het kort te maken: ik weet dat hij nog verliefd op me is, maar laatste tijd ging het niet goed (kwam vooral van mijn kant), en hij had natuurlijk dat verhaal dat hij zn vrienden niet meer zag, daarom wilde hij dus die afspraak van wachten op elkaar. maar ik weet natuurlijk ook dat ik er zelf over na moet denken van of ik dat zelf ook wel wil, en of ik wel wil wachten enzovoort. maar in ieder geval bedankt voor je reactie :bowing_man: