Om dit topic even in te leiden, zal ik mijn eigen verhaal even doen. Ik ben 20 en ben bijna 2,5 jaar samen met mijn vriend. We hebben elkaar via internet leren kennen maar hadden wel gemeenschappelijke kennissen. We hebben toen een maand veel gechat via msn en whatsapp. We vertelden elkaar alles over onszelf en hebben daardoor een sterke band opgebouwd voor we elkaar ontmoetten. Toen we elkaar dan eindelijk ontmoetten was het liefde op het eerste gezicht, en een week later hadden we een relatie.
We zijn nu bijna 2,5 jaar verder, en we zijn een paar kort uit elkaar geweest - voornamelijk doordat hij nogal snel overreageert en bij een in mijn ogen kleine ruzie iets te snel zegt dat het zo niet werkt - maar ik tel gewoon vanaf het begin. Het is echt zo’n situatie dat we 5% van de tijd niet met elkaar kunnen en 95% van de tijd niet zonder elkaar kunnen. En zelfs in de perioden dat het uit was, wilde hij vaak dat ik bleef slapen of langskwam en whatsappten we bijna 24/7.
Al vanaf het begin merkten we dat de chemie tussen ons meer is dan wat we van de meeste andere stellen zagen. Dat klinkt heel bot, alsof andere stellen niet van elkaar houden, maar zo bedoel ik het niet. Ik heb geen behoefte aan een vriendinnenclubje en meidenavonden om eindelijk eens mezelf te kunnen zijn. En hij heeft dat ook niet met zijn vrienden. Want we kunnen werkelijk alles bij elkaar kwijt, zijn elkaars beste vriend en kennen elkaar door en door. Echt twee helften die elkaar aanvullen, om het zo maar te zeggen. Ik denk dat we net een maand een relatie hadden toen we gewoon wisten dat wij voor altijd bij elkaar konden blijven.
Nu ik mijn verhaal heb verteld, ben ik benieuwd of er meer meiden zijn die denken of weten dat ze hun soulmate hebben gevonden. Hier ben ik ook meer op zoek naar de meiden die al wat langer een relatie hebben (want ja, ook ik heb het eerste half jaar op een roze wolk geleefd, maar nu kan ik er objectiever naartoe kijken) en die wellicht ook wat ouder zijn, zo rond mijn eigen leeftijd en ouder natuurlijk. Of ken je juist stellen waarvan je weet dat ze waarschijnlijk wel verliefd zijn, maar dat ze nooit hun diepste geheimen met hun partner zouden delen? Dat het meer is van, ik vind jou leuk en jij vindt mij leuk, laten we een relatie beginnen, en dat je al denkt van ‘waarom zou je zoiets beginnen als je al weet dat je niet voor altijd bij elkaar blijft?’
Ik wil hier niemand beledigen, of wat dan ook. Dit is mijn eigen persoonlijke ervaring, en ik ben benieuwd naar ‘lotgenoten’, al is dit lot geen negatief lot. Ik zie gewoon vaak in mijn omgeving dat mensen jarenlang in een relatie zitten in hun early/mid-twenties terwijl ze al weten dat het doodloopt.