Is iemand bekend met de volgende opleidingen?

Persoonlijke Begeleider Gehandicaptenzorg MBO niveau 4
Persoonlijke Begeleider Specifieke Doelgroepen MBO niveau 4

Ik heb het eerste jaar van Social Work doorlopen (HBO), maar bij de allerlaatste toets had ik 2 vragen te weinig goed waardoor ik een BAS (bindend afwijzend studieadvies) kreeg. Er waren toen geen opendagen en meeloopdagen meer. Ik had drie opties, snel een andere HBO opleiding kiezen en op kamers gaan, tijdelijk MBO doen (in het tweede jaar instromen als het mogelijk is) en daarna HBO of een jaar werken. Nu staan de laatste twee opties nog open, ik heb me voor de zekerheid al bij de bovenstaande opleidingen aangemeld. Het probleem is echter dat er op het moment totaal geen informatie te krijgen is over de opleidingen, omdat de school maandag pas open gaat. Ik weet helemaal niets over de inhoud van de opleidingen, bijvoorbeeld de vakken, de stages, de manier van les, de inhoud van wat ik ga leren.

Nu is dus mijn vraag of er iemand is die wel bekend is met deze opleidingen en me meer kan vertellen? Ik heb in die paar weken zomervakantie veel snelle besluiten moeten nemen namelijk De tijd dringt en ik heb nog steeds geen besluit kunnen nemen door gebrek aan informatie.