Is hij nu boos?

Lieve meiden,

Misschien is het heel overdreven hoe ik hier over denk maar ik zit er gewoon echt heel erg mee.
Ik en mijn vriend zijn nu goed 3 maand samen, we hebben nog nooit ergens ruzie of een meningsverschil over gehad. nu appte hij mij gister dat hij wil stoppen met zijn opleiding. ik probeerde hem er van te overtuigen dat het verstandig is dat hij zijn opleiding wel afmaakt. alleen als het bij hem nee is blijft het nee. Hij reageerde daarop dat ik hem dan blijkbaar toch niet goed genoeg ken en dat hij geen zin had om nog te praten en sloot zijn zin af met welterusten terwijl het nog maar 21.30u was. ik heb natuurlijk gevraagd wat ik nu fout deed omdat ik hem alleen maar wilde helpen. hij zegt dat ik niks fout deed maar dat ik zeur. ik bedoel het alleen maar goed maar voel me ineens zo onzeker. heb sinds gisteravond niks van hem weer gehoord dus heb ook geen idee hoe hij er nu over denkt. dit is dan ook de eerste keer dat we een meningsverschil hebben maar ik maak me er gewoon ontzettend druk om. misschien is het nergens voor nodig en denkt hij er al niet eens meer aan, maar voor mij is dit echt even schrikken ofzo omdat ik dit helemaal niet van hem gewend ben.

denken jullie dat ik me zorgen moet maken? dat hij hierdoor aan ‘ons’ twijfelt?

ik vind dat je vriend ontzettend overdrijft. Maar aan de andere kant, als je weet dat ‘nee’ nee is dan kan je hem daarin ook steunen. Misschien moet je hem nu gewoon appen

Ik snap jullie beide. Jij verwachtte zoiets niet en je vriend is waarschijnlijn heel erg gestrest dor alle omstandigheden. Kunnen jullie niet even face to face praten? Ik vrees trouwens dat als hij echt wilt stoppen jij er niet veel aan kunt doen. Je kunt het er wel met hem hebben over waarom en wat hij nu wilt doen etc.

Face 2 face met elkaar praten, laat die Whats-app maar even zitten.

Ja, daarom heb ik hem ook aangegeven dat ik achter hem sta wat hij ook kiest, maar hij heeft geen opleiding en wil ook nergens meer voor leren. ik wil gewoon dat hij in ziet dat het wel belangrijk is dat hij íets heeft waar hij op terug kan vallen.

Hij woont niet echt bij mij in de buurt dus ik kan niet even naar hem toe, morgen zie ik hem weer als het goed is. als hij dat nog wil. haha

Hm ja ok anders even bellen als je elkaar morgen niet ziet. Ik vind praten via de w-app altijd zo verwarrend en waarschijnlijk (of hopelijk) wil hij ook gewoon even zijn verhaal kwijt.

Ja is het ook. misschien bedoeld hij het helemaal niet zoals het bij mij overkomt, maar ik heb gewoon heel vaak pech gehad in de liefde en ben nu eindelijk gelukkig dus wil hem echt niet kwijtraken en daar ben ik nu gewoon heel erg bang voor.

Ik snap jou ook wel, maar je vriend meer. Bij mij is nee ook echt nee en ik vind het ook bloedirritant als mensen dan toch nog even proberen. Ik word daar ook echt heel chagrijnig van.
Anyway, whatsapp is niet echt handig. Je kunt hem beter gewoon bellen.

Ik heb zelf ook echt nee is nee en dat blijft nee. maar dit gaat nu eenmaal niet om een shirtje wat hij niet wil kopen maar om zijn opleiding die hij nu niet af wil maken terwijl hij in november klaar is.

Ik zou hetzelfde gereageerd hebben als jou, hoor. Je vriend beseft waarschijnlijk zelf ook dat het niet de beste optie is. Een goede vriendin antwoordt daar niet “Oké, schat, wat jij wil” op. Je maakt je zorgen om hem en hij gaat je dat achteraf vast niet kwalijk nemen. Laat hem even met rust, zodat hij kan nadenken en dan komt ie wel vanzelf terug.

Ik denk dat hij graag een andere reactie had willen zien van jou en dat hij daarom zo reageerde. Hij wil natuurlijk dat zijn vriendin hem steunt en wie weet voelde hij zich wat aangevallen omdat jij hem er van probeerde te overtuigen dat zijn opleiding afmaken het beste is…

Hoe dan ook… ik zou hem even de ruimte geven en hem appen of bellen als je vnavond nog geen contact hebt gehad. Lijkt me een beetje overdreven van hem om hierdoor boos op je te zijn en te blijven.

Hij appte me net dat hij doodop was, en dat ie vanavond ook nog weer naar school moet. dus ik zei oke dan meld je je toch ziek? waarop hij reageerde dat hij het toch wel wilde proberen te snappen allemaal en dat ie wel z’n best wil doen. hieruit kan ik wel de conclusie trekken dat hij nagedacht heeft aangezien hij het gister echt niet meer zag zitten om naar school te gaan. Ik wil niet zeggen dat het door mij komt, maar dat hij nagedacht heeft vind ik al fijn. boos is hij dus niet op mij gelukkig :slightly_smiling_face:

ik denk dat hij al meer van zulke reacties heeft gekregen erop en er daarom niet zoon zin in had in die discussie.