Is hij goed of slecht voor mij?

Hey meiden,

Ik sta ik dubio en ik weet niet zo goed waar ik moet beginnen. Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen, meningen, adviezen en tips. Ik heb een hele leuke jongen ontmoet in februari en sindsdien zijn we aan het daten. Hij had het uitgemaakt met zijn ex in december afgelopen jaar. Het ging daarvoor al niet meer lekker tussen die twee. Toch vond ik het opmerkelijk dat hij na een drie jaar lange relatie na 2 maanden alweer Tinder had geïnstalleerd.
Vanaf het begin af aan hebben we al trammelant gehad. Hij reageerde niet of nauwelijks op mij, deed weinig moeite en nam geen initiatief. Ik besteedde veel tijd en aandacht aan hem, omdat ik hem leuk vond en iets met hem wilde opbouwen. Op een gegeven moment begon hij te vallen over dat hij mijn foundation niet mooi vond, evenals mijn neuspiercing en mijn tanden (waar ik normaliter complimenten over krijg). Ik wilde het beëindigen, want ik geloof niet dat het zo stroef hoort te gaan. Als iemand je leuk vindt dan gaat hij voor je en vindt hij jou helemaal te gek toch? Om de een of andere reden voelen we veel voor elkaar, maar zijn onze perspectieven, verwachtingen, normen en waarden heel anders. Ik heb er meerdere keren een punt achter gezet omdat hij me niet goed behandeld. En toch komen we weer bij elkaar. Hij is niet onmogelijk, maar moeilijk. Hij erkent zijn fouten, biedt z’n excuus aan en veranderd zijn gedrag.
Hij vertelde dat ik geen geil wijf ben om naast te lopen en dat ik me vereerd moet voelen dat hij voor mij heeft gekozen omdat hij nummers had gefixt van vrouwen op Tinder die heel mooi waren. Iedereen zegt dat ik hier niet mee akkoord moet gaan, want ik ben een mooie vrouw, maar niet zijn type. Ik ben niet blond, ik heb geen grote borsten en loop niet in G-star broeken. Hij hecht heel veel waarde aan uiterlijk, status en geld. Ik woon op mezelf in een huurhuisje, loop graag in jurkjes, heb krullend haar en kleine borsten. Totaal iets anders dus.
Ik heb tegen hem gezegd dat het me enorm pijn doet als hij dit soort dingen tegen mij zegt. Ik vind het goed dat hij eerlijk is, maar zijn woorden laten me niet los. Ik ben constant bezig met mijn uiterlijk, bang om kritiek te ontvangen. Nadat ik dit aan hem duidelijk had gemaakt, had hij heel veel spijt. Het is alsof ik hem alles moet leren hoe je een vrouw moet behandelen, of nou ja, hoe ik graag behandeld wil worden: met respect.
Hij heeft een verknipte jeugd gehad, een groot schijt gehalte, een ietwat grote ego en was verslaafd aan drugs. Voor hem ben ik de enige vertrouwenspersoon bij wie hij zijn verhalen kwijt kan. Hij is zo open en eerlijk en hij wil en wordt een beter mens. In die paar maanden tijd heeft hij al veel principes en verwachtingen los gelaten.
Op dit moment gaat het goed, maar bij mij gaan de twijfels niet weg. Dat vind ik zo vervelend. Zijn er meer meiden die dit te voortduren hebben gehad? Of dat je vriend zulke opmerkingen maakte?
Hij heeft de wereld voor mij over inmiddels en we moeten elkaar opnieuw leren kennen. Ik vertel hem de keiharde waarheid hoe ik erover denk en ondanks dat hij er niet voor wegrent, wilt hij zichzelf juist verbeteren.

Ik ben benieuwd wat jullie ervaringen zijn. Ik ben ook niet perfect. Ik heb een moeilijke jeugd gehad, nog nooit een relatie gehad en was jarenlang anorexia patiënt. Ik ben hersteld, heb mijn leven op orde en ik vind niet dat iemand mij onzeker hoeft te praten, maar als je verliefd bent en gevoelens hebt voor iemand, dan wordt het algauw een ander verhaal, toch?

Nee, mijn vriend heeft nog nooit zulke opmerkingen gemaakt. Hij vindt mij mooi zoals ik ben. Als hij echt wilt veranderen en doet er echt moeit voor, zou ik het nog even aankijken, maar anders laat hem gaan, ik denk dat het dan beter is dat hij eerst aan zichzelf gaat werken ipv jou naar beneden halen

Wel een heftig verhaal. Ik heb momenteel geen relatie (wel gehad) maar dit soort dingen heb ik niet gehoord. Als je bij hem niet meer jezelf kunt zijn en hij nare dingen over je zegt zou ik toch maar betwijfelen of het wel een goede relatie is. Tenzij je zelf anders wilt/denkt natuurlijk.

Ik heb in je hele verhaal geen een ding gelezen wat deze jongen nou zo leuk maakt om met dit gedoe te moeten leven. Hij respecteert jou dus totaal niet voor hoe je bent en je moet hem een soort leren hoe hij met z’n vriendin om moet gaan??
Het is logisch dat je in een relatie tegen dingen aan loopt en er samen uit moet komen dmv praten, maar het is niet zo dat je je vriend helemaal op zou moeten voeden om met respect met je om te gaan.
Als jullie elkaar pas kennen sinds februari en je hebt nu al dit drama continu, ik snap niet waar je de energie vandaan haalt :").

Het zal best dat hij geen fijne jeugd heeft gehad en beter wilt worden bladiebla, het is niet jouw taak om hem daarbij te helpen. Jij bent zijn vriendin, niet zijn therapeut ofzo. Er zijn zat jongens die beter functioneren en jou wel met respect kunnen behandelen. Daarbij komt nog dat je vanwege je verleden misschien wel extra kwetsbaar bent voor uitspraken over je uiterlijk, dan is het zelfs gevaarlijk om deze jongen in je leven te houden.
Ik had op m’n 18de ook pas m’n eerste relatie, maar ik ben blij dat dat maar een paar maanden stand heeft gehouden. Je eerste is natuurlijk bijzonder, maar helaas meestal niet de beste. Ik snap dat het dan moeilijk is om er mee te stoppen, maar je bespaart jezelf uiteindelijk een hoop verdriet en ellende. Ik zie dit echt niet goed komen als ik het zo lees. Probeer je bericht eens te lezen als het bericht van iemand anders. Wat zou je er dan van vinden, wat zou je dan adviseren?

Mijn ervaringen? Geen, want ik laat me niet zo behandelen door iemand die zich mijn vriend/serieuze date zou willen noemen. Zijn achtergrond en de ellende die hij heeft meegemaakt interesseert me allemaal niks, das geen vrijbrief om je als een eikel te gedragen.
Mijn advies? Toon wat zelfrespect en zelfliefde en dump die eikel voor eens en altijd.

1 like

Ik heb zelf geen ervaring met relaties maar wel met dat mensen opmerkingen maken waar je je niet fijn bij voelt. Ik weet wel dat het heel belangrijk is dat de mensen om je heen je blij maken. En bij jou is dat nu niet het geval. Je weet van zijn moeilijke jeugd en hij die van jou. Volgensmij hou je rekening hiermee en probeer je hem te helpen om er over heen te komen. Maar doet hij dit ook voor jou? Hij maaktte opmerkingen over je uiterlijk wat hij niet goed genoeg vind, terwijl ik kan lezen dat je juist een heel mooi persoon bent. Je komt voor jezelf op, je hebt al heel veel overwonnen en toch blijf je jezelf. Ik kan niks over je uiterlijk zeggen aangezien ik je nog nooit hebt gezien, maar ik weet wel dat de perfecte vrouw voor hem niet bestaat. Want de perfecte persoon bestaat niet, iedereen heeft zo zijn imperfecties. Maar ik geloof dat je bij liefde ook elkaars imperfecties leuk vind. Hij moet al blij zijn dat er überhaupt een mooie vrouw naast hem wil lopen, want hij behandeld je zonder respect, en dit is een van de lelijkste dingen die een persoon kan doen. Al helemaal in een relatie.

Daarbij had hij al duidelijk gezegd dat je niet zijn type was. Als ik jou was zou ik met hem gaan praten. Vraag hem waarom hij met jou ging chatten, als hij wist dat je niet zijn type was. Het antwoord kan je helpen om hem en de situatie beter te begrijpen.
Verder zal ik hem vragen of hij regelmatig een complimentje over je uiterlijk wilt geven. Als hij voor een reden vraagt, zeg dan dat je nog steeds onzeker bent over de opmerkingen die hij in het verleden heeft gemaakt en dat complimentjes je misschien hiermee kan helpen. Als hij serieus en met respect de vraag beantwoord en complimentjes gaat geven dan weet je dat hij voor je wilt gaan. Als hij dit niet doet dan zal ik naar iemand anders zoeken. Je verdient iemand waarbij je je mooi voelt zelfs in de meest gekke outfits.

(Heb je elkaar ook eens ontmoet, ik heb een “goede” online vriend gehad die me “leuk” vond en me vertelde over zijn situatie. De situatie heeft me ongerust gemaakt en ik was er dus ook 24/7 mee bezig. Ik heb afstand genomen en later alles terug gelezen. Ik kwam tot de conclusie dat veel dingen elkaar tegen sprak en dat hij dus tegen me gelogen heeft.
Jouw vriend heeft veel meegemaakt en heeft dus heel laag gezeten, zou hij dan niet meer realistisch naar de wereld gaan kijken? Of heeft hij daadwerkelijk zoveel schijt dat hij voor het onmogelijke gaat.)

Onthoud dat als hij niet meer of genoeg respect gaat tonen je beter naar iemand anders kan gaan zoeken. Je verdient echt beter dan zo een jongen.

Sterkte, als er iets is wil ik je graag helpen. Ik hoop dat je hier iets aan had.

1 like

Heel snel uitmaken. Niks afwachten. Waarom zou je dit accepteren? Wat een klootzak.

1 like

Wat heftig.
Hij klinkt vooral enorm onzeker, maar dat betekend niet dat jij dit maar moet pikken.
Geen enkele jongen is het waard om zo door gekleineerd te worden! Wegwezen!