Is hier iemand met de opleiding Politicologie?

Ik heb namelijk wel intresse in deze opleiding… Dus als er iemand is… Bevalt het je? Wat houdt het precies in, welke vakken krijg je ed… En wat wil je daarna gaan doen?

Okee ik weet dat het vakantie is, maar ik doe dit jaar examen, en ik moet echt iets gaan vinden dat ik leuk vind, en dit lijkt mij leuk vandaar…

alvast bedankt.

okeej, ik weet niet eens wat het is

We’re in this together, ik weet het ook niet.

me don’t know either what the hell it is.

Dan ga je in de politiek werken… ofzo?

Je bestudeert de politiek

Na goed zoeken op hogescholen en het aanvragen van brochures kom je er vanzelf achter welke vakken je allemaal krijgt :wink:

ik ben net met de oriëntatie begonnen :wink:
het lijkt mij niet zo leuk… vooral omdat het woord politiek erin zit…
zelf zit ik aan geneeskunde te denken, en als 2e keus biomedische wetenschappen

www.qompas.nl
Verder op de universiteiten zoeken naar informatie en vaak staat er ook een adres; je kunt dan contact opnemen met iemand van de universiteit en via via met iemand in contact komen die deze studie doet.

De kans is héél klein dat je hier iemand tegen komt die politicologie studeert. Je kan beter je nu aanmelden voor open dagen en vooral meeloop dagen, want dan maak je het echt mee om een student politicologie te zijn. Heb je al enig idee waar je dat wel zou willen doen?

Zelf heb ik er ook over nagedacht om politicologie te gaan doen, maar het is toch een iets te droge studie voor mij.

Ik hoop eerst journalistiek te gaan studeren en daarna politicologie te gaan doen, ik wil politiek journaliste worden.

Ja, dat zou ik ook wel willen weten!
En ik wilde ook weten wat de verdeling tussen jongens/meisjes is…
Lijkt me leuke studie

Nope :zipper_mouth_face:

Ik doe het zelf niet en wil het ook niet gaan doen maar ik ken wel wat meisjes die naar een voorlichting er van zijn geweest. Ze vonden het vooral heel erg saai en het is best een beperkte opleiding. Zij zeiden allemaal dat je beter rechten ofzo kon gaan studeren, dat was leuker en je kan er precies dezelfde dingen mee worden.

Okee.:slightly_smiling_face:
ik wil graag iets met ontwikkelingshulp gaan doen namelijk

eigenlijk best beschamend/oppervlakig maar wat voor een soort mensen doen deze opleiding? ben zelf namelijk niet echt nerdy ofzo, en hou wel van een feestje(a), dus vroeg me ook af of het niet dood saaie mensen op deze opleiding zitten haha iemand een idee?