Is het terecht dat ik boos op haar ben?

Hey,
Ik zit nogal ergens mee, gister is er iets gebeurd tijdens uitgaan waardoor ik nogal boos op vriendin van mij werd.
M’n vriendin heeft gezoent met de jongen die ik leuk vond, terwijl ze dat wist. Ik was even daarvoor met een jongen gaan dansen en zoenen [wat achteraf een grote vergissing was geweest, maar oke.] en ik kwam weer terug, en toen stonden we bij de jongen die ik de hele avond al op 't oog had. Maar ik dacht, die zal vast wel al hebben gezoent. Maargoed. Op een gegeven moment raakten we aan de praat [die jongen en ik] en ik merkte dat ik al geen kans meer maakte omdat ik al met een andere jongen had gezoent, oke, dat snap ik, geen punt. Toen begon m’n vriendin met 'm te praten. Ze hadden het over mij, en ik vroeg aan mn vriendin wat ie zei. Ze zei dat ze dat maar niet ging zeggen omdat ik dat niet zo leuk zou gaan vinden. Ik weet nog steeds niet wat ie zei. Opeens vroeg ze; vind je 't erg als ik met 'm zoen? ik heb duidelijk ja gezegd, en ze zei d’r verder niets over. Ik ging even met mn andere vriendinnen dansen, en ik kijk naast me, staan die 2 nummers uit te wisselen! Ik werd zo boos, dus ben ik weggelopen met 2 vriendinnen van mij. We gingen ergens zitten en ik moest beetje janken. Dus zegt een van mn vriendinnen; zal ik even gaan kijken? Dus zij daarnaartoe. Komt ze terug, met het slechte nieuws dat die ene vriendin met de jongen die ik leuk vind staat te zoenen.
Ik ben boos op haar geworden, maar wil eigenlijk geen ruzie om een jongen.
Is het terecht dat ik boos ben geworden? Of stel ik me aan? En wat nou als die 2 gaan smsen en elkaar leuk beginnen te vinden enzo…
nog een ding; het was een buitenlandse/halfbloedachtige jongen, en mn vriendin heeft wel duizenden keren gezegd dat ze niet op zulke jongens valt. Ik snap gewoon niet dat en waarom ze 't gedaan heeft.
Ik heb haar er vandaag verder niet meer over gesproken, maar weet niet hoe het morgen op school gaat…

Sorry voor 't lange verhaal, maar zit er best wel mee.

Nee niet terecht.
Je hebt zelf ook met
een ander gezoend.

Als je hem echt zo leuk had gevonden had je niet met die ene jongen gezoend. Ik snap dat je dit niet leuk vindt. Maar boos zijn vind ik overdreven.

hmm… ik snap je punt dat je boos bent.
maar ben je niet eerder boos omdat je teleurgesteld bent ?
want jij hebt ook met een jongen gezoend.
dan had je je beter kunnen bezig houden met die jongen die je leuk vindt.
en eehm, had je vriendin gedronken? want dan doe je ook wel eens dingen die je niet zou moeten doen zeg maar. ervaring

Waarom zoen je zomaar met een jongen terwijl de jongen die jij leuk vind daar ook rondloopt. Dat vind ik al fout.
Maar goed ik vind je vriendin ook wel heel lullig dat ze toch zoent met de jongen die jij leuk vind. Maar aan de andere kant snap ik haar ook weer, jij zoent ook met een jongen omdat je dat leuk vind en dat doet zij ook?

Eerst zoen jij met een ander, en vervolgens wil je ook nog eens voor iemand anders gaan bepalen met wie diegene mag zoenen en met wie niet. Je hebt geen alleenrecht op die jongen ookal vind jij hem toevallig leuk. Jij had het al verpest, dus gun je vriendin hem zou ik zeggen.

Jaa, ik denk dat dat het is. Boos omdat ik teleurgesteld ben.
En ja, we hadden allebei flink wat op, en ik weet dat 't fout was om met die andere jongen te zoenen.

Nouja ik kan het een beetje snappen, maar je gaat daarvoor ook met een ander zoenen, had je dat maar niet moeten doen. Sowieso klinkt het in mijn oren als ‘het lukt me toch niet om met die leuke jongen te zoenen dus zoen ik maar even met iemand anders’ en dat vind ik dom.

Als je hem echt zo leuk had gevonden, had je maar niet met die andere jongen moeten zoenen.

ik begrijp het. ik had ook zo’n fout vorige week over dat zoenen.
maar dat kan je niet terug draaien en als je vriendin en jij allebei wat op hadden, kan je beter met haar gaan praten en misschien heeft ze er wel veel spijt van maar durft ze geen sorry te zeggen…
en als die jongen echt iets over je zei dat je niet leuk zou gaan vinden, is ie 't niet eens waard. Weer ervaring.

Pff. in ieder geval één iemand die me snapt :wink:
Ik weet ook heus wel dat het dom was dat ik met een ander zoende terwijl ik een andere jongen leuker vond, zei ik net al. Maar dat kan ik idd niet terug draaien
Bedankt voor de tip, ik zal met d’r gaan praten :wink:

ja, sommige reacties zijn beetje hard. maar oke =D
succes! let me know if you want.

Ja en Nee,

Ja omdat je duidelijk gezegd had dat je dat erg vond en nee omdat je hem blijkbaar niet interessant genoeg vond door met een ander te zoenen

Ik zou maar gewoon is gaan babbelen met je vriendin erover hoe zij erover denkt

Elke keer is gezoend met een D en niet met een T >.>
En ik vind niet dat je het recht hebt om boos te zijn :wink:
Bovendien, als zij zegt dat ze niet op buitenlandse jongens valt, dat wilt dan toch niet zeggen dat dat voor elke buitenlandse jongen zo valt… :pensive:

Eerlijk gezegd zal ik ook teleurgesteld zijn in een vriendin als zij dit ook bij mij zou doen!
Als jij nadrukkelijk heb verteld dat je niet wilt dat ze met hem zoent, want ze vraagt er zelf nog naar of je dat goed vindt!
Als ze niks had gevraagd, dan was de situatie ook anders geweest.
Daarnaast wist ze dat jij die jongen een hele leuke jongen vond!
En als zij weet dat jij niet wilt dat ze met hem zoent, dan zoekt ze gewoon problemen!!
Je moet morgen gewoon met haar praten, en ik vind dat ze haar excuses moet aanbieden…
Succes

nou ik vind dat je terrecht boos bent hoor :open_mouth:
lekkere vriendin is dat zeg, met jongens ervandoorgaan terwijl ze weten dat een vriendin die leuk vind… nee dat zou ik zeker niet pikken