is het te vroeg?

IK vind het vroeg. maar als jij denkt dat je er klaar voor bent, ik hou je niet tegen.
alhoewel, ik heb sterk het gevoel dat je twijfelt. bij twijfel nooit doen.

Dit is zo’n moeilijke vraag. Hoe weten wij nou hoe lang je al samen bent met je vriend, hoe sterk je gevoelens voor hem zijn (en vice versa) en hoe jij hier nou echt over denkt?
Maar ik denk dat het feit dat je er persoonlijk al aan twijfelt of je niet te jong bent voor seks al aangeeft dat je er nog niet klaar voor bent, als je de mening van andere mensen nodig hebt om te beslissen of je seks gaat hebben of niet zegt dat genoeg naar mijn mening.

Heei meid,
Ik ben zelf 13,5 en heb een vriend van 16, ik denk er vaak aan maar we wachten nog een jaartje. Dus ik vind dat als je echt 110% voor hem gaat, je het moet doen!
kusje

Verwijderd

Ik was zelf ook 14 toen ik werd ontmaagd, ik was er al een tijdje klaar voor maar na 6 maanden een relatie te hebben was de eerste keer. En ik vertrouwde hem natuurlijk volledig en we zijn nog steeds samen :slightly_smiling_face:

Ik denk dat het voor iedereen anders is (zoals je ziet aan de reacties), maar ik denk wel dat de kans dat je er emotioneel gezien te jong voor bent groter is dan dat je er echt aan toe bent.

Iets willen is niet hetzelfde als iets ook echt beleven.

Ik zelf zou er echt te onzeker voor zijn. Ik vind dat als je het echt wilt, het kan. Maar niet met een wildvreemde jongen, wel een vaste vriend waar je al een tijdje een relatie mee hebt.

Leeftijd is maar een getal

Dat ligt echt aan jezelf.
Ik had 2 jaar met mijn ex-vriend. Toen was ik 13. Ik vond het wel kunnen.
Maar ik ben opgegroeid met 3 volwassen zussen, ik leerde al zoveel dingen vroeg.
Ik was er gewoon aan toe, dat voelde ik. Dus jij weet zelf wat het beste is.
En spijt heb ik, inmiddels 5 jaar verder, nog steeds niet.

Ik zou het niet doen,
maar als je er klaar voor bent…