Is het sonja bakker dieet een crashdieet?

De titel hierboven zegt het al. :slightly_smiling_face:

Nee.

De een zegt van wel, de ander zegt van niet.

Ik had nooit genoeg aan het eten :’). Maar ik ben dan ook een vreetzak…

Nee.
Gewoon bewegen, opletten wat je eet en dan wordt je vanzelf strak.

Ja ik denk het wel, ik had er niet genoeg aan. Het zit ook onder de aanbovelen hoeveel heden eten dat je per dag mag/moet eten. Je zit echt wel een stuk onder de 1500 kcal… Toen ik toch wat meer ging eten dan haar dieet viel ik alsnog af. Dat lijkt me ook een stuk gezonder eerlijk gezegd.

haha geniale reactie :grinning_face_with_smiling_eyes:

Ja en dat is een feit je valt er snel van af. Het is ook bewezen dat mensen die zo’n dieet hebben gevolgd later weer veel kilo’s zijn aangekomen. Dit gebeurt natuurlijk vaker, maar bij het Sonja Bakker dieet was het boven gemiddeld. Je kunt beter een ziekenhuisdieet volgen gaat ook vrij snel maar je merkt niet dat je echt zwaar aan het dieten bent en geeft een langer resultaat.

Ik vraag het me echt af… Ik heb namelijk welleens een lijstje van een vriendin gezien (was wel maar 1 dag) en dat viel reuze mee! Ik vond iig dat ze nog redelijk veel mocht eten maar ik weet niet meer of ze al langer bezig was (want volgens mij mag je na een tijdje wel iets meer dan in het begin).

Wat wel zo is, en dat is met alle dieten. Het is zo simpel om je aan een voorgeschreven lijstje te houden en als mensen dan afgevallen zijn denken ze oke, ik ben afgevallen en mag weer normaal eten. Maar voor de meeste mensen is normaal eten-> slecht eten, eten waar ze van zijn aangekomen. En tja, dan is het niet zo heel verbazingwekkend dat ze wéer aankomen (en misschiein wel harder omdat ze een periode wat minder hebben gegeten).

Uiteindelijk gaat afvallen er toch echt om dat je jezelf aanleert gezondere keuzes te maken en meer te bewegen.

ik vind van niet, maar ik vind ook niet dat je daarbij weinig mocht eten…

Sonja bakker is totaal geen crashdieet, bij een crash dieet krijg je weinig kcal binnen maar dus ook minder vitamines etc. als je dat ook TE lang doet voel je je echt lusteloos en moe etc. Sonja bakker kan je heel lang doen natuurlijk, bij sonja bakker mag je ook wel een een koekje etc. Bij een crashdieet niet. Bij crashdieet eet je echt voornamelijk alleenmaar groenten, gekooktei, geroosterdbrood en je moet bij veel grapefruitsap.

btw ik heb 3 dagen dieet gedaan, das ook een crashdieet( je mocht wel elke avond een klein vanille ijsje hmmm haha, maar was er wel gelijk na 3 dagen meegestopt, want als je het vaker doet werkt het natuurlijk NIEt in je voordeel ). Asjeblieft als je dat doet , doe dat echt niet telang dan 6 dagen ofzo, doe anders een pauze van 2/3 dagen ertussen en dan steeds herhalen want je maag krijgt echt een opdonder, je stoelgang gaat slecht en je krijgt veel buikpijn. Zelf gehad dus, was zo dom om het 3 weken achter elkaar te doen haha, heeeel slim :blush:

de definitie van een crashdieet is als je onder de 1200 kcal per dag zit.

Sonja bakker zit rond de 800-1000kcal per dag. Crashdieet dus, ja.

Ik doe het niet maar goed bewegen, gezond eten en veel drinken werkt veel beter!

Ja, crashdieet.

Heb ‘t nog behandeld op school :’)

Het is echt een crashdieet hoor. Kijk maar hoeveel mensen resultaat van dit dieet behouden, echt bijna niemand. Dat komt doordat je in de tijd dat je het dieet doet te weinig binnenkrijgt, wat niet goed is voor je lichaam. je lichaam gaat dan in spaarstand staan, omdat ie denkt dat alles wát je binnen krijgt, dat je daar extra zuinig mee om moet gaan, omdat het te weinig is. Wanneer je na het dieet weer normaal gaat eten, een hoeveelheid waarvan je normaal gesproken niet aan zou kunnen komen (bijv 2000 kcal), dan kom je opeens wel aan, omdat je lichaam die 1000 kcal gewend is, en alles wat extra is direct op slaat.

Nee, ik vind van niet. Bij Sonja Bakker-dieet gaat het erom dat je gewoon 3x per dag eet, gezond eten en in de juiste porties. Daarnaast is sporten ook belangrijk. Het is gewoon je levensstijl aanpassen en veel mensen beginnen met dit dieet om daarna weer terug te vallen in hun oude gewoontes. En ja dan is het logisch dat je weer in 1x veel aankomt.