Is het schadelijk om elke dag je haar te wassen?

Heee

Ik heb een vraagje: als je elke dag je haar wast, is dat dan slecht voor je haar? Omdat ik het liever niet doe, was ik het nu om de dag, want anders wordt het zo snel vet! Ik heb een keer een week met vet haar gelopen, zodat ik haar wassen kan rekken, maar nadat ik had gewassen, was het weer naar twee dagen vet ;(

Anyways, thank you!(L)

Mwah. Iedereen roept altijd van wel, maar ik doe het lekker toch :stuck_out_tongue: Anders krijg ik ook puistjes langs mijn haargrens.

En mijn haar is echt niet dood ofzo. Als je gewoon conditioner gebruikt merk je er sowieso niks van.

Het is alleszins niet goed.

Als ik jou was zou ik er toch wat langer tijd tussen laten, vorig jaar waste ik ze ook om de dag en m’n haren waren heel droog, dan ging ik ze maar wassen 2 keer in de week en nu maar 1 keer in de week :grinning:
ik heb natuurlijk ook wel eens met vettig haar rondgelopen maar voor je haar duurt het langer om zich aan dit nieuwe ritme om aan te passen dan maar 1 wasbeurt :wink: maar het past zich al bij al toch wel vrij snel aan!

Ik was mijn haar ook dagelijks, simpelweg omdat het na een nacht slapen niet meer goed zit. Ik gebruik wel elke dag shampoo, maar om de dag conditioner.
Je hebt ook speciale shampoos voor dagelijks gebruik, die zijn heel mild voor je haar.

Ja, het kan als je je haar gewoon met water uitspoelt, maar met shampoo is het slecht voor je haar.

Alleen water droogt ook uit.

Ik was mijn haar ook iedere dag anders is het ook zo vet en krijg ik net zoals Blushflush zegt ook puistjes rond mijn haargrens.

Mijn moeder zei dat ik ook minder mijn haar moet wassen maar dan worden ze zo vet dus doe het toch niet.

Het is niet goed. Het klinkt raar, maar je haar wordt er sneller vet door.
Dit komt omdat je elke keer je huid uitdroogt met shampoo en water (want dat droogt ook uit, zoals Crystaldeer al zei) en daardoor gaat je hoofdhuid meer vet produceren.
Dus doe gewoon 1x in de 2 dagen, veel gezonder!
In het begin lijkt je haar misschien heel vet dan, maar je hoofdhuid moet er even aan wennen minder vet aan te maken. :wink:

Het is iig niet goed voor je haar en wat Crayon zegt, het wordt idd juist sneller vet.

maar is inderdaad gewoon niet goed voor hoofdhuid en voor je haar zelf

Je kunt een iedere dag shampoo gebruiken dan, en je haar op ‘vette’ dagen in een staartje te doen.

Tegenwoordig zijn de shampoos zo dat je er inprinciepe elke dag je haar mee kan wassen.
Maar waarom wil je elke dag je haar wassen?
Nat maken tijdens het douchen, zonder shampoo kan toch ook.

als je het elke dat wilt wassenmoet je elke dag shampoo gebruiken ik was zelf om de 2 dagen mehaar endat bevalt goed :slightly_smiling_face:

Ik was het heel weinig :slightly_smiling_face: mijn haar is nooi vet

Ik was om de dag, kan het ook uitstellen naar 3 dagen zonder dat het vet wordt. Hoe minder jij je haar je wast hoe beter dat is, want zo spoel je elke keer je natuurlijke vetten weg en maakt je huid dat steeds opnieuw aan, en zo word je haar dus bagger vet. Ik gebruik trouwens alleen shampoo en na het wassen gooi ik het 1 en ander er nog in, anders lijkt het niks me haar.

Ik was elke dag en wel eens 2 keer per dag.
Nergens last van.

Ik was het elke avond, en het enige wat ik er van merk is dat als ik het een dagje niet was, dat het dan vet wordt!

waar slaan die shampo’s voor elke dag dan op als het toch slecht is ?

Njaa ik was het elke dag en mijn haar glanst gewoon mooi en is gezond dus ik zeg dat het geen kwaad kan.

Vind het trouwens onzin al die dingen van dat is slecht of blablabla lekker boeiend xD Dan kan er helemaal niks meer op een geven moment .