Is het respectloos om religieuze symbolen te dragen als je niet gelooft?

Door wat reacties uit het Algemeen Christendomtopic over het dragen van religieuze symbolen als je niet gelooft, vroeg ik me af wat jullie hiervan vinden.

Is het respectloos om religieuze symbolen (Ramshoorn, kruisje, kruizen op de kop, pentagrammen) te dragen als je niet gelooft?
Ik persoonlijk vind dat je als je iets draagt wel achter de betekenis ervan moet staan.
Wat vinden jullie?

Respectloos niet, wel belachelijk

Dit inderdaad. En rappers die kruizen dragen terwijl ze omringd zijn door hun ‘bitches’ en daarbij ook gaan zitten schelden. Dat vind ik respectloos, ja.

Dit ja.

Je moet gewoon zelf weten wat je draagt. Je hoeft niet perse te geloven om een kruisje te dragen

Ik vind het wel respectloos. Of nou ja, zoals eerder gezegd belachelijk. Het is niet zomaar een mode-item.

Voor kruisjes vind ik dit niet. Ik dacht namelijk dat ze dit symbool ook maar gewoon over genomen hadden.

Pff inderdaad ja

wat ik wel lichtjes respectloos vind is dat het symbool van Boy London zo’n adelaar is van WO II. verder vind ik het wel een mooi merk maar dat detail houdt me tegen :’)

zoiets

Nee, kruisjes staat voor Jezus die aan het kruis is gegaan :slightly_smiling_face:

Lama, dat zie je op heel veel merken als ik het niet verkeerd heb.

En als christen vind ik het niet leuk dat mensen kleding dragen met religieuze dingen waar ze zelf niet eens achterstaan.

oh echt, kan zijn ik let er niet zo op :’) welke dan nog?

Ik vind het vreemd…niet per se respectloos. Soms zie ik wel een jongen met een kruisje en dan denk ik dat ie gelovig is (ik ben wel gelovig dus dat is wel en pluspunt haha) maar dan blijkt ie helemaal niet gelovig te zijn…

Ik denk dat gezien een kruisje nu best wel een mode ding is geworden veel mensen er niet bij nadenken dat het voor mensen die geloven niet respectvol is.

Ik doe het zelf in ieder geval niet, omdat ik er niet in geloof/achter sta.

En met anderen, tja, dat beoordeel ik eigenlijk liever niet. Iedereen moet dragen wat hij/zij wil. Ik wil zeker niet mijn principes aan anderen opdringen.

wie weet geloven ze wel ;p