Is het normaal dat..

Soms weet ik niet of ik nou bepaalde dingen overdrijf of dat iets normaal is.
Daarom dit topic, waar iedereen zijn vraag kan stellen of iets normaal is.

Bijv. Is het normaal dat mijn moeder zich zelfs met de lengte van mijn nagels bemoeit? Ik kan hier niet tegen en wordt er soms ook boos om.

Die van mij doet dat niet, dus ik vind het een beetje raar, haha :flushed:

die van mij doet dat wel

en ik vind het vrij logisch

Achja, ik vind het niet normaal als mijn moeder zich bemoeit met de lengte van mijn nagels, maar dat heeft ze ook nooit gedaan dus tsja. Hangt er vanaf of je ermee bent opgegroeid of je iets normaal vind. Een vriendin haar vader moet eerst haar vrienden keuren voordat ze met hun op stap mag. Ik vind dat overdreven, zij normaal.

Als je nog heel jong bent en het ziet er onverzorgd uit, vind ik dat normaal ja.

Ja vind ik ook

Als je nagels hebt die zo lang zijn dat je niet eens meer goed je broeksknoop dicht kan doen, ja dan vind ik het niet gek. Als je lelijke nagels hebt zoals ik door het nagelbijten, zou ze zich er moeilijk mee kunnen bemoeien, ze zou je wel kunnen helpen er vanaf te komen.

Nee, ik vind dat niet normaal. Klinkt een beetje alsof de moeder haar wil aan haar kinderen wilt opleggen (zodat ze de perfecte kinderen heeft?)… kinderen moeten juist zichzelf zijn.

Ik zou juist blij zijn als mijn nagels er niet uit zouden zien en ik dat zelf niet doorhad, en mijn moeder me erop zou wijzen. :slightly_smiling_face: Nagels zijn best belangrijk, ze vallen nogal op op je handen en mensen krijgen je handen vaak te zien. :’)

Ik weet natuurlijk niet hoe je moeder voor de rest is, maar waarschijnlijk zegt ze dit soort dingen omdat ze van je houdt. :grinning: Probeer anders je moeder eens zelf bij dingen te betrekken? Grote kans dat ze zo vereerd is dat ze ‘vergeet’ om over kleine dingen te ‘zeuren’. Mijn moeder vindt het nog steeds geweldig wanneer ik haar mening ergens over vraag, omdat ze dan het gevoel heeft dat ze belangrijk voor me is (wat natuurlijk ook zo is). :slightly_smiling_face:

Ik begrijp juist beter dat moeders je op het nagelbijten aanspreken dan op de lange nagels.

[font=Verdana]
Doet de mijne ook soms '''Knip je nagels nou eens!!''''

Nee, mijn nagels zijn zeker niet onverzorgd en ook niet zo lang. Ze bemoeit zich er vooral mee omdat zij persoonlijk van korte nagels houdt, dat er gewoon geen stukje wit is zeg maar. Ik heb gewoon een normale lengte omdat ik dat zelf mooier vind.

Als je nog jong bent, niet
Maar als je ouder bent dan 12 vind ik het nogal… Apart?

Een opmerking van: “Moet je je nagels niet eens knippen?” Kan best vind ik