Is het lullig als je..

Aan een jongen die jou leuk vind vraagt of hij nooit meer tegen je wil praten op facebook chat? Ik had hem een keertje perongeluk toegevoegd op facebook en toen hoorde ik via via dat hij mij wel leuk vond.

Hij begint dus telkens op facebook tegen me.
“hey, alles goed?” Ook als ik niet reageer krijg ik 2 dagen erna weer: “Heey, alles goed?” Na 4 keer heb ik uit medelijden wel gereageerd, nou toen begon het hoor. Hij wist dat ik danste op dinsdag, krijg ik elke dinsdag standaard: “hey lekker gedanst?”. Hij praat gewoon élke keer tegen me ookal reageer ik niet!

“Heey, veel succes vanavond met je optreden!” *geen reactie*
“Heey, ging het goed vanavond?” *geen reactie*
"Heey sorry dat ik je zo laat wat stuur, maar veel succes vanavond!* "Geen reactie*
“Heey, heb jij ook voetbal gekeken?” *geen reactie?
“Heey, hoe is je weekend?” *geen reactie*
“Heey heb je deze week toetsweek?”
Ja
“Oh ben je al zenuwachtig?”
nee.
“Ga je trouwens nog op vakantie met je vriendinnen?”

Ik weet dat het misschien lullig overkomt als ik zo kortaf doe, maar negeren heeft blijkbaar geen zin… Ik heb een paar keer gewoon een “leuk” gesprekje met hem gehad op facebook, maar heb hem blijkbaar hiermee heel veel hoop gegeven? Hij is volgensmij ook een beetje autistisch dus ik denk dat ik met subtiele hints ook niet zo ver ga komen.

Hij zit trouwens in 6V en gaat van school af.
Hoe kom ik van hem af?

Nee hoor.
Ik doe dat zo vaak. Vind er niks lullig aan.
Liever meteen afhaken en hem laten weten dat je niets met hem wilt dan met hem praten en hem een heleboel hoop geven.

Herkenbaar…

Je moet toch duidelijk zijn tegen hem.

Lastig, je kan het vriendelijk vragen of je verwijdert hem van facebook maar waarschijnlijk krijg je dan nog priveberichten… Of je blijft hem gewoon eeuwig negeren en hoopt dat hij ooit stopt.

Ohja, je kan je offline zetten voor bepaalde personen! :grinning: Bij opties, en dan : ga offline voor…

Verwijder hem van facebook. :slightly_smiling_face:

Inderdaad.

Zeg hem gewoon dat je hem niet leuk vindt? Hem verwijderen is echt wel lullig… En ja, je offline zetten voor hem.

Verwijder? En nee het is niet lullig.

Heeeel herkenbaar :’) Ik zat op de middelbare school bij een (autistische) jongn in de klas die mij leuk vond, en ik hem niet. Nu had ik hem 3 jaar niet gesproken gezien, zat ik op mijn hotmail begint hij op die msn tegen mij te praten, dat het zo lang geleden is blabla. Dus heb ik maar even met hem gepraat hoe het ging enzo. Vroeg hij waarom ik nooit meer op msn was, waarop ik antwoorde dat ik dat niet meer heb, dat ik mensen wel op facebook spreek. Hierop zei hij dat hij dat niet had.
Een dag later was ik weer op mijn email, begon hij weer te praten maar antwoorde ik niet. En zo ook een dag later.
En je raadt het al, heeft hij dus nu fb aangemaakt :’) Ik heb hem maar geaccepteerd, maar nu begint hij weer steeds. “Mag ik hier wel tegen je praten?”
Omg, het is gewoon zo irritant:’) Begrijp me niet verkeerd hoor maar ik heb gewoon helemaaal geen behoefte om met hem te praten.

hem een keer aanspreken en heel duidelijk zijn. doe het wel snel, want op een gegeven moment wordt het zó irritant dat je uit je slof kunt schieten… en dat is geen pretje, geloof mij maar! xD

ik heb daar ook last van, khad een keer dat ik hem niet leuk vind en toen praatte hij niet meer tegen me:)

Nee hoor vind ik niet lullig je kunt hem ook blokkeren op fb als je dan liever hebt.

Haha die ene keer toen je antwoorde maakte z’n hart vast een sprongetje :’)
Maar gewoon consequent negeren, en er op een gegeven moment echt een keer -op een vriendelijke manier- wat van zeggen!

Nee, dat is niet lullig. Als jij liever niet hebt dat hij je aanspreekt, is het het beste om dat ook tegen hem te zeggen, anders geef je hem indirect valse hoop. Hoe eerder je hem duidelijk maakt dat je hem niet ziet zitten, des te minder je hem kwetst.

Ik vind het wel een beetje zielig als je iemand negeert. Maar misschien kan je dan tegen hem zeggen dat je niks in hem ziet en gewoon vrienden wilt zijn. Of hem gewoon van FB verwijderen.

Dat gaat vanzelf wel over joh, dat heb ik ook zo vaak gehad. Ja eigenlijk is het een beetje zielig maar als je er zo weinig mogelijk aandacht aan besteed gaat zijn interesse wel weg.

Van facebook verwijderen vind ik héél lullig. Dan weet hij niet eens waarom. Ik zou het hem gewoon vriendelijk proberen te zeggen. Niet gemeen, maar gewoon uitleggen dat je niet zo geïnteresseerd bent in hem.

Ik zou het gewoon zeggen, op een aardige manier. Zeggen dat je ziet dat hij vaak een gesprek met je begint, maar jij hem eigenlijk niet kent en dat niet op prijs stelt, of 'ie daar respect voor zou willen hebben.

Tenzij het natuurlijk zo’n type is dat je dan van die irritante privé berichtjes gaat sturen of helemaal in discussie gaat over waarom je niet met 'm wilt praten ofzo, dan gewoon offline weergeven (of verwijderen).

Niet lullig? Hoe zou jij je voelen als de jongen die je leuk vindt je van de ene dag op de andere zonder verdere uitleg verwijdert van fb?