Is het handig om een examenbundel geschiedenis te nemen?

Ik vindt geschiedenis erg lastig. Maar ik vroeg mij af wat staat er nauw in de examenbundel geschiedenis van 2013/2014? Want als ik dat weet koop ik deze bundel misschien.

xxx

p.s alvast bedankt voor je reactie!

Ik vond mijne voor de Havo wel heel fijn, maar dan vooral de samenvatting die erin stond!!

staan er ook tips in?

Ja is super fijn! Voor mijn eindexamen geschiedenis in 2012 heb ik deze echt heeeel veel gebruikt. Er staat een fijne beknopte samenvatting in, tijdsvolgorde, oefenexamens etc etc. Van alle vakken heb je echt het meeste aan geschiedenis (vind ik dan). :slightly_smiling_face:

staan er oefenexamen in waar je het schooljaar zelf ook wat aan hebt?

Jazeker, maar dan moet je er wel een van 2012-2013 nemen, of een nieuwe aanschaffen van dit jaar. Want de eindexamenonderwerpen van het jaar 2011-2012 en eerder zijn anders.

En dan kan je mijne overkopen ik heb die van 2012-2013! Niet in geschreven…

Ik heb toen alle examenbundels aangeschaft.
Bij mij op school werkten ze na de voorjaarsvakantie alleen nog maar uit de examenbundels, dus het was verplicht.
Ik heb er voor geschiedenis veel aan gehad, omdat er bij de oefenexamens voorbeelden worden gegeven zoals op het echte examen.
Met uitleg en antwoorden. Zo krijg je meer kennis over de onderwerpen.
Kortom: kopen!

Ik heb zonder een 6,9 gescored op mijn eindexamen
Maar mijn schoolcijfers waren een 3,4 - 4,5 - 5,8 en 6,2
Het ligt er aan of jouw leraar al heel mooi samenvattingen geeft of niet, ik had het niet nodig dankzij die aantekeningen en samenvattingen

9,2 gehaald mét. Ongeveer een weekje voor het examen begonnen met leren :’)

Ik heb een 8 gehaald zonder (vwo) terwijl ik echt fáál in geschiedenis :") Ik ben echt vroeg begonnen met leren, samenvattingen maken, filmpjes kijken op Youtube etc etc maar uiteindelijk dus niet echt kunnen oefenen. Baalde er ontzettend van op dat moment (zat een paar dagen voor m’n examen echt van: dikke kakzooi, ik had er wel één moeten kopen…) maar heb het dus uiteindelijk niet nodig gehad. Vriendin die redelijk is in geschiedenis en wel een examenbundel had, had een 6. Dus ja… Het viel me trouwens op dat de vragen die in de examenbundel stonden (om te oefenen) echt onmogelijk waren zo ongeveer (van die ik heb gezien dan) terwijl ik het examen echt wel gemakkelijker vond dan dat. Maar oke, mijn conclusie: vast heel handig voor de samenvattingen etc, maar die kan je ook gewoon zelf maken/op internet vinden. Dus.

Voor alleen de samenvattingen is het denk ik niet zo nodig, die zijn wel handig maar die kan je ook wel van andere mensen krijgen/op internet vinden/ een deel staat ook in het lesboek. Als je van plan bent te gaan oefenen kan ik de examenbundel wel aanraden, omdat er ontzettend veel oefeningen instaan, waarmee je kan oefenen in bijvoorbeeld hoe je vragen moet beantwoorden e.d.

Oja, dit moet ik er nog ff bij zeggen, in de katernen staan ook proefexamens, ik heb daar zeer veel aan gehad, ik zou zeggen, kijk eerst hoe het gaat en als je het dan nog lastig vind, zou ik dan pas een bundel aanschaffen