Is het egoistisch om

Is het egoistisch om met vaderdag niet thuis te zijn? Ik ga namelijk in juni met m’n moeder een weekendje weg via een mystery boeking ( center parcs deelt je dan in bij een van de parken). Maar het eerste weekend kunnen we niet weg omdat de vriendin van m’n broertje jarig is. Het tweede weekend kunnen we wel maar dan zit de eemhof al helemaal vol terwijl ik die qua ligging en zwembad een van de mooiste/beste vindt. De parken waar we dan nog ingedeeld kunnen worden zijn de kempervennen maar daar zijn we al twee keer ingedeeld bij de kempervennen en die vinden we qua zwembad minder leuk, port zelande maar dat vinden wij echt het minst mooie/leuke park, meerdal maar die vind ik zelf minder leuk want daar ben ik vroeger al heel vaak geweest en het heijderbos heeft een kleiner zwembad en daarvan vind ik het plaza ook minder leuk. De huttenheugte, de vossemeren en erperheide vind ik wel leuk, maar als we dus voor dat weekend zouden kiezen is de kans groter dat we park terechtkomen wat ik niet leuk vind. Het derde weekend kunnen we ook maar dan is het die zondag vaderdag. Het laatste weekend ben ik jarig en ik vind het niet erg om dat weekend weg te zijn en m’n verjaardag een paar dagen later te vieren (voor m’n vrienden maakt 't niet uit wanneer ik 't vier en ik ga toch nooit uit met m’n verjaardag). Maar die zondag staan zij voor de verkoop (m’n moeder en zus hebben samen een bedrijf) op een markt maar ik weet niet of zij 't red om alleen op die markt te staan of dat m’n moeder er dan echt bij moet zijn. Maar eventueel zou ze iemand anders kunnen vragen om mee te gaan. Owja, in mei een weekend weg is geen optie want dan kunnen m’n moeder en ik alle weekenden echt niet en in juli en augustus is het weer veel duurder.

Kortom, ik ga dus liever het derde of vierde weekend van juni weg omdat we in het tweede weekend dus zeer waarschijnlijk in een park ingedeeld worden wat ik minder leuk/mooi vind en omdat we in die laatste twee weekenden wel in de eemhof ingedeeld kunnen worden (ik moet de helft van het huisje zelf betalen).

Nee, vind ik niet. Ik weet niet hoeveel waarde jij hecht aan 'vader’dag, maar voor mij is dit een dag net zoals elk ander.

Ligt eraan, als jullie gezin er heel veel waarde aan hecht vind ik het wel egoïstisch, maar als je het gewoon overlegt zal je vader het vast niet erg vinden, vooral omdat het zegmaar de enige optie is.

Wat doen jullie normaal voor vaderdag?

Wij vieren het al jaren niet meer, dus mijn vader zou het niks uitmaken.
maar doen jullie normaal wel iets is het lullig om nu niks te doen, maar je kan wel altijd een kado’tje achterlaten?

Je kunt toch vaderdag ook een dagje of een weekje later vieren? Ik vind vaderdag en moederdag sowieso al onzindagen. Ik laat mijn waardering en respect voor mijn ouders altijd zien, en niet die ene dag per jaar.

Helemaal mee eens.

Zo denk ik er ook over.

Ik zou het er gewoon even met je vader over hebben in plaats van het aan ons te vragen. Mijn vader zou het denk ik geen probleem vinden.
Mijn vader is in de zomer jarig en toen ik met een vriendin onze vakantie wilde boeken, bleek dat zijn verjaardag de beste en goedkoopste dag was om weg te gaan. Kijk, als ik gewoon had geboekt dan zou hij echt kwaad zijn. Maar ik heb rustig gevraagd of hij het erg vindt en uitgelegd dat het heel veel geld en gedoe scheelt.
Moraal van het verhaal: als je het er met je vader over hebt en uitlegt waarom je dat op vaderdag wil, zal hij het vast wel oke vinden.

Waarom gaan jullie dan perse weg met die mystery boeking? Áls je vaderdag wil vieren, kun je toch ook gewoon een leuk park uitkiezen en daar het weekend ervoor heengaan? Want anders heb je sowieso de kans dat je wordt ingedeeld in een minder leuk park…

Wat we, ik m’n broertje en m’n zus, altijd doen is m’n ouders ontbijtje op bed brengen en dan geven we ieder een cadeautje. Verder doen we die zondag dan geen andere dingen dan normaal. En ik kan 't wel aan m’n vader vragen, maar ik denk dat 'ie dan zegt dat 'ie het niet erg vind terwijl 'ie het eigenlijk misschien wel erg vind (hij stelt zichzelf vaak op de laatste plaats).

Een weekend in een Center Parcs park dat je zelf uitkiest is helaas niet te betalen.

Bij ons is vaderdag een ontbijtje op bed en verder niets :stuck_out_tongue:

Up.

Hangt ervan af hoeveel waarde jouw vader hecht aan vaderdag. Bij ons is een telefoontje of een flesje wijn genoeg. Desnoods laat je iets leuks thuis bezorgen? :wink:

Bij ons kan vaderdag aan ons voorbijgaan zonder dat we het merken dusja :stuck_out_tongue: Bij ons zou het niet egoïstisch zijn. Maar anders geen je hem toch wat vlak voor je weggaat als het bij jullie wel belangrijk is?

Dit dus. Het zijn gewoon commerciele dagen, net zoals halloween en valentijnsdag (en ook sinterklaas en kerstmis. )