Is het een grof schandaal dat staten de privacy van burgers schenden

Is het een grof schandaal dat staten de privacy van burgers op grote schaal schenden?
Je leest vaak dat burgers steeds minder privacy hebben… ik las vandaag voor het eerst over Snowden… en weet niet zo goed wat ik ervan moet vinden, ik zocht op het internet en vond tientallen discussies, maar wat vinden jullie? Is het echt een groot schandaal dat de staten de privacy van burgers op grote schaal schenden??? Aan de ene kant is het wel veiliger, maar het kan ook gevaarlijk zijn, de nadelen tegen de voordelen?

Precies dit.

Er zijn toch ook mensen die helemaal niet aan social media doen, maar de overheid weet toch ook alles.
Anoniem toegang tot het internet is ook bijna onmogelijk zonder bv, een torsystem

Ik heb vrij weinig te verbergen eigenlijk… Maar ik vind het eigenlijk ook niet kunnen. Als je hoort dat politici ook worden afgeluisterd… dan vraag ik mezelf af of de macht van Amerika niet te ver is gegaan.

Voor mij mogen ze ons controleren. Zolang we niets fout doen, zullen we er niets van merken.

Stel ‘we’ doen iets fout, bijvoorbeeld, de regering van Amerika komt te weten dat we verder geen troepen meer sturen terwijl Amerika dat wel wil. Wat gebeurd er dan? Stiekeme overleggen om ons toch te laten zwichten?

Ik zeg niet dat dit gebeurd, maar horen wij ‘verantwoording’ aan Amerika af te geven? Hoort ieder land zijn regering niet zelf te regelen?

A, ik had het over “we” als in individuen…

ah oké dan heb ik het verkeerd begrepen

ik heb weinig tot geen problemen met het afluisteren van individuele burgers, maar regeringen vind ik wel erg ver gaan

Mij boeit het persoonlijk niet als individu want zo interessant ben ik niet :’) .

Super, dan zijn we het eens :slightly_smiling_face: