Is fysieke aantrekkingskracht een must?

Girls ik weet het niet meer :frowning_face:

Ik ben al een tijdje met een jongen aan het daten, maar ik weet niet zogoed of ik met hem door wil gaan?

Ik ben op het moment al een tijdje aan het ‘‘afspreken’’ met een jongen die ik online hebt ontmoet. De eerste keer dat ik hem ontmoette vond ik hem al minder aantrekkelijk als op z’n foto’s, maar het was wel gewoon gezellig dus ik dacht dat komt vast wel. Het gaat immers niet alleen om het uiterlijk. Hoelang ik nu ook met hem afspreek hij blijft niet echt geheel mijn type. Wel kan ik goed met hem praten en emotioneel bonden we ook wel, maar uiterlijk vind ik eigenlijk ook wel belangrijk. Dat als ik naar hem kijk wel aantrekkelijk vind en denk: wat een leuke/ knappe jongen ben ik aan het daten.

Hiernaast twijfel ik ook, omdat ik soms vind dat hij best grove ‘‘grappen’’ maakt en behoorlijk seks gericht is. Ook heeft hij de online datingsite nog steeds op zijn hoofdmenu van zijn mobiel, terwijl wij al 7x hebben afgesproken. Ik weet dat ik hier niet onzeker over zou moeten zijn, omdat hij zegt dat hij er niks mee doet en het voor mij best wil verwijderen als ik dat wil, maar dat zou toch niet moeten. Dat ik moet vragen waarom en of hij de app wil verwijderen?

Wat denken jullie? Zou ik het gewoon stop moeten zetten?

Lovee,

Ik vind fysieke aantrekkingskracht belangrijk in een relatie. Als je valt op iemand karakter vind je zijn uiterlijk vaak vanzelf al mooier worden. Dit lijkt bij jou niet zo te zijn.
Je kan best nog een aantal keer met hem afspreken of een tijdje gewoon praten maar jij hebt geen recht om te zeggen dat hij het moet verwijderen. Wel een beetje raar als je dat zou zeggen terwijl je nog twijfelt,

Ik vind niet dat fysieke aantrekkingskracht perse een must is, maar dat het bij iedere persoon en iedere relatie verschilt. Maar, als jij zegt dat het voor jou wel belangrijk is (wat ik overigens helemaal niet raar of onaardig o.i.d. vind), denk ik dat je het wel serieus in overweging moet nemen. Als je het gevoel hebt dat je nu iets mist, denk ik dat je dat wel zal blijven hebben als je verder gaat in deze relatie.

Dit +

Toen ik net wat met mijn vriend kreeg vond ik hem ook niet extreem knap ofzo, maar het klikte gewoon echt enorm goed. Maar nu denk ik als ik hem zie gewoon echt “wauw”, niet omdat hij er anders uit ziet, maar omdat ik omdat hij zo geweldig is, gewoon alles geweldig aan hem vind.
Maar ik weet natuurlijk niet of dit bij iedereen zo werkt (:

Voor mij was het ook niet echt een must. Ken mijn vriend ook via internet en vond hem eigenlijk al leuk voor ik hem via foto’s of skype gezien had. Zijn innerlijk sprak mee heel erg aan en dat heb ik nog steeds. Maar ik moet zeggen dat ik ook geen uitgesproken mening had over hoe mijn vriend ‘eruit zou moeten zien’. Zoals bijv blauwe ogen of dit of dat. Ik weet niet of jij echt een ideaalbeeld voor je hebt waaraan hij dus niet kan voldoen?

Natuurlijk is dat belangrijk. Je moet je toch aangetrokken tot elkaar voelen? Punt is dat dit in eerste instantie niet perse hoeft. Je kan iemand in eerste instantie helemaal niet leuk vinden. Maar door zijn innerlijk, ook fysiek aangetrokken worden door hem. Als dit zelfs na zijn leuke innerlijk nog niet het geval is, dan vind ik het geen goede match.

Thanks girls,

Ik ben iemand die (helaas?) wel iemands uiterlijk aantrekkelijk moet vinden om sneller iemand op die manier te kunnen zien. Het rare is dat ik hem op foto’s wel echt super knap vind, maar als ik hem dan weer in het echt zie vind ik het altijd weer een stuk minder. Raar toch?

Misschien komt de twijfel door een combinatie van 2 dingen. Dat ik hem fysiek niet aantrekkelijk (genoeg) vind en dat ik sommige karaktereigenschappen (nu al?) niet leuk aan hem vind. Zoals het feit dat hij best nare/ rare ‘‘grappen’’ over mensen kan maken en dat ik hem niet echt kan plaatsen wat voor persoon hij is. Aan de ene kant is het denk ik een hele lieve jongen, maar aan de andere kant kan hij soms ook heel raar uit de hoek komen wat betreft over vrouwen naar mijn idee.

Volgens mij komt hij er niet zo goed uit…

Als ik in jouw schoenen zou staan zou ik niet doorgaan met de jongen.

1. Hij maakt soms grove opmerkingen over vrouwen (zoals ik het lees?). Iemand met wie ik date moet 100% respectvol naar vrouwen zijn, niet “alleen” met mij. Dat zegt naar mijn gevoel super veel over een man zijn echte karakter.

2. Er is een verschil tussen iemand die knap is en je aangetrokken voelen tot iemand. Ik heb met een model gedate, maar voelde me eigenlijk helemaal niet aangetrokken tot hem terwijl ik iemand die misschien op een foto minder knap eruit ziet heb gedate wiens kleren ik van zijn lijf wilde trekken, haha. :’) Dus m’n punt is (lol), ik moet me sowieso aangetrokken voelen tot iemand.

3. Jullie hebben al 7 dates gehad en je twijfelt nog zo erg! 7 dates is al best wat, als je hem echt leuk vond had je het ondertussen al wel geweten.

Ik vind fysieke aantrekkingskracht wel een must, maar dit is per persoon verschillend. Je twijfelt al tijdens het daten, ik denk dat dat genoeg zegt over je gevoel voor hem. Als je head over heels in love was, dan had je dit topic niet geopend. Ik zeg; geen relatiemateriaal.

Ik vind dat je je mentaal en fysiek aangetrokken moet voelen tot iemand. Hij is niet helemaal wat je wilt, dus waarom zou je er nog tijd en en aandacht aan spenderen?

Iemand hoeft niet persé knap te zijn. Maar die fysieke aantrekking is denk ik toch wel belangrijk. Na verloop van tijd zul je die aantrekking nog erger gaan missen. Ik zou afstand nemen, zo te horen is hij het niet voor jou

Naar mijn mening kun je niet verliefd zijn zonder die fysieke aantrekking. Dat is juist het hele punt, iemand die niet bepaald mooi is, is superaantrekkelijk in de ogen van degene die verliefd is op hem.

Ik ben het eigenlijk met iedereen hier eens die zegt dat fysieke aantrekkingskracht wel een must is, je hoeft iemand niet knap te vinden maar die klik en aantrekking (of dat dan op uitstraling is of dat iemand echt heel mooi is) moet er wel zijn vind ik.
Plus, na 7 dates twijfel je… ik denk dat ik er niet mee door zou gaan, je had het nu denk ik wel geweten als je hem super leuk zou vinden!

Ik vind het persoonlijk wel heel belangrijk. Je hoeft iemand niet meteen per se meeega knap te vinden, maar dat is iets anders dan je fysiek aangetrokken tot iemand te voelen. Heel plat, als je jezelf niet tot hem aangetrokken voelt om mee te zoeken/seks mee te hebben, dan zou ik het persoonlijk niet voortzetten. Vind dat namelijk ook wel heel belangrijk in een relatie!

Ik kan me sowieso niet voorstellen dat er iemand bestaat die zegt ‘fysieke aantrekkingskracht is niet nodig’ :’)
Een jongen knap vinden en je er fysiek door aangetrokken voelen zijn twee totaal verschillende dingen die samen kunnen gaan maar niet samen hoeven te gaan. Dat eerste is niet nodig voor een relatie. De tweede lijkt mij de basis van een relatie.

Met fysieke aantrekkingskracht bedoel ik meer dat ik hem qua uiterlijk niet knap vindt. Zoenen kan hij prima haha, maar ik had gehoopt dat als ik hem langer kende ik hem vanzelf mooier zou vinden. Dit is alleen niet gebeurd…misschien ook, omdat hij soms vreemde opmerkingen en humor heeft…en dat zegt denk ik wel genoeg.

Bedankt meiden. Ik ben geholpen :slightly_smiling_face: