Hoi meiden,
Ik heb een nieuw account voor dit topic gemaakt, omdat ik graag anoniem wil blijven. Ik ben vrij actief hier op GS en ik wil niet dat mensen mij hierdoor anders gaan bekijken. Mocht je toch denken te weten wie ik ben, wil ik je vragen om me in elk geval niet hier bij naam te noemen. Bedankt … :’)
Goed. Waar zal ik eens beginnen? Het gaat de laatste tijd niet zo goed met me. Ik weet ook niet zo goed waar ik moet beginnen.
Ik heb geen vrienden. Op de middelbare school wel, maar van het ene op het andere moment deden ze alsof ik niet meer bestond en hoorde ik er niet meer bij. Op school deden ze vaak nog wel aardig, maar daarbuiten bestond ik niet meer voor ze. Dit heeft me echt een ontzettende deuk in mijn zelfvertrouwen opgeleverd. Ik mis gewoon zo erg echte vrienden, om leuke dingen mee te doen, om alles aan kwijt te kunnen. Het lijkt wel alsof de juiste persoon waar het mee klikt gewoon niet bestaat voor mij. Ik ben gewoon te raar ofzo…
Een vriendje? Ook niet. Nooit gehad ook. Ik begin ook steeds meer te geloven dat ik forever alone ben. Ik wil het zo graag, maar niemand vindt mij leuk.
Onzeker ben ik altijd al geweest, maar het wordt de laatste weken steeds erger. Ik ben inmiddels 7,5 kilo afgevallen maar ik haat mijn lichaam nog steeds. En mijn gezicht ook. Ik vind mezelf zo ontzettend lelijk. Steeds vaker begin ik te geloven dat het gewoon aan mij ligt, dat ik daarom niemand heb. Dat ik te lelijk ben, of te dik. Dat als ik nog meer afval ik misschien wel vrienden krijg. Ik weet dat dit verkeerd is, maar ik kan het gewoon niet helpen.
En om dan niet over de stemmingswisselingen te beginnen. De ene periode verdrink ik in zelfmedelijden en ben ik ontzettend depressief (zoals nu), maar over een week kan ik weer totaal euforisch zijn en de hele wereld aankunnen. Ik word gewoon gek van mezelf, ik kan mezelf niet eens meer peilen.
Bij de studentenpsycholoog ben ik vorig jaar november geweest. Daar had ik niks aan. Ik citeer: ‘Je moet gewoon je best doen in je nieuwe klas, dan komen de vriendschappen vanzelf.’ Yeah right. Niet dus. Dat stomme mens begreep er geen snars van. Daarna ging het ook heel lang goed met me, en ben ik dus ook niet meer geweest, alleen de laatste weken begin ik dus weer in een dal te raken.
Is er iets mis met mij? Ik kwam een tijdje terug de symptomen van bipolaire stoornis tegen en daar herkende ik mezelf zó erg in, dat ik ervan schrok… Ik weet het gewoon niet meer. Ik weet niet wat ik moet doen om weer uit deze ‘periode’ te komen. En mijn verhaal moest ik gewoon even kwijt. Er is nog zoveel meer, maar ik probeerde het nog zo kort mogelijk te houden.