Ik heb echt het idee dat er iets mis is met mij ofzo. Ik ben een meisje van 14 (bijna 15) en ik heb een beetje een getinte huid en van mezelf heel heel heel erg donkerbruin haar. Maar ik heb op mijn armen, benen, buik, tussen mijn borsten, beetje rond mijn tepels, rug en bovenlip allemaal duidelijke zwarte, lange haren. Ook heb ik bakkebaarden en ik zag laatst zelfs 1 lange haar op mijn kin. Verder heb ik ook een kleine A-cup…
Als ik dit allemaal op een rijtje zet heb ik het gevoel dat ik half een man ben ofzo, en dat idee alleen al doet me zoveel pijn…
Is er iets mis met mij? Heeft iemand hetzelfde?
Niks mis met je, je lichaam is nog volop in verandering… zoals je zelf al merkt wordt je haargroei iets meer, dat is dood normaal en je borsten groeien vanzelf nog wel. Je bent geen halve man, je zit gewoon middenin de puberteit.
Het kan alleen dat het voor jou zelf heel erg opvalt omdat je wat donkerder bent en je dus ook donkerdere haren hebt, maar het is niet raar hoor.
Wat LaManzana zegt
je haar kan je ook wegscheren met een scheermesje he (nouja niet op je armen dat ziet er heel raar uit
Nee dat is een fabeltje. Als je scheert is het nog steeds hetzelfde haarzakje dus dat haartje kan niet opeens dikker en donkerder zijn.
Ik snap heel goed dat je het vervelend vindt, ik heb er zelf ook in mindere mate last van.
Ik wax het.
Ik heb het ook, ook rond mijn tepels, op mijn kin (heel erg, heb het zelf gelaserd, en moet het ook gewoon altijd harsen), verder ook op mijn armen benen maar dat valt nog mee.
En mijn tip is, laten harsen/waxen
Even een algemene vraag aan iedereen die dit leest;
Word haargroei minder namate je ouder word? Dus als je straks wat ouder word en dan bedoel ik geen 40 maar meer iets van rond je 25e, dat je haren dan langer wegblijven na het scheren en misschien ook minder haar groeit??
Als je gaat epileren wordt je haargroei op een gegeven moment minder dacht ik.
komt allemaal wel goed meid xoxo
er is niets mis met je meid hoor !!! echt niet maak je maar geen zorgen, die haren die hebben veel mensen die getint zijn… dat is volkomen normaal… en die borsten… tja de ene heeft cup a de ander heeft cup d , die van jou groeien waarschijnlijk nog wel je bent nog maar 14… het komt wel goed…