Is er iets mis mee dat...

… ik (14, bijna 15jaar) eigenlijk bijna altijd thuis ben bij m’n ouders? Niet dat ik geen vrienden heb hoor, maar ik vind het gewoon fijn om thuis te zijn. Soms heb ik het gevoel dat m’n ouders denken dat ik niemand heb om mee om te gaan, omdat ik het liefste thuis ben. Op school en na school doe ik best vaak wat met m’n vrienden, maar in het weekend wat minder en dan zit ik dus heletijd thuis… (ook omdat ze best ver weg wonen vanaf mijn huis)

Waarom zou daar wat mis mee zijn? Als jij liever thuiszit dan uitgaan of wat dan ook dan is dat toch jouw keuze, doe waar je je fijn bij voelt.

Ik weet niet. Maar als ze aan mij vragen: wat heb je gedaan dit weekend, dan heb ik eigenlijk niks te zeggen omdat ik eerlijk gezegd ook niet veels bijzonders heb gedaan. Misschien denk ik ook wel te veel aan wat anderen denken, maar toch…

heb ik ook hoor (minder dan jou).
ik ga alleen nooit uit , maar ik ga wel graag rondhangen xD

ik heb precíes hetzelfde. echt letterlijk gewoon xd

Heb ik ook hoor :stuck_out_tongue: Ga bijna nooit uit :wink: Vind het ook fijner om gewoon thuis te zijn haha vind het wel leuk om gewoon leuke dingen te gaan doen met vriendinnen maar dat gebeurd ook niet meer zo tegenwoordig :frowning_face:

dat heb ik ook hoor;
eerlijk gezegd zit ik op zaterdag avond ook het liefst gewoon met zn alle voor de tv ofzo :’)

ben bijna 16 nouja bíjna… dus echt uit gaan kan ik nog niet. en ik werk en pas vaak op dus dan kan/heb ik geen zin om nog af te spreken in het weekend. vooral niet als ik het ook nog druk heb met school.

in de vakantie daarentegen spreek ik heus wel af, gewoon zwemmen, logeren, shoppen etc. :slightly_smiling_face:

Heb ik ook hoor,mijn vriendje heeft elke week wel ergens een feest en mijn vriendin ook,ik gewoon afentoe. Is niks mis mee hoor,dat komt vanzelf wel en je moet doen want je het fijnst vind.

Ohja, dat had ik vroeger ook altijd.
Dat is niet heel erg ofzo, gewoon doen wat jij leuk/prettig vind.
Ik denk dat je daar wel overheen komt :’)

Bedankt voor jullie reacties! Het is natuurlijk ook zo dat als ik werk krijg, dat ik dan ook vaker van huis weg ben.

Iedereen moet doen wat ie leuk vindt in zijn vrije tijd, zolang het maar niet slecht/dom is. Er zijn heeeel veel mensen die veel vrienden hebben op school, maar wel elk weekend gewoon thuis zijn. Misschien juist omdat je ze al elke doordeweekse dag al op school ziet? En vriendschap wordt ook steeds hechter, ik raakte in de 3e klas bevriend met een nieuwe klasgenoot en in het begin was het ook alleen maar op school lol. Nu 2 jaar later is ze één van mijn beste vriendinnen, het is vanzelf hechter geworden en nu gaan we buiten school superveel met elkaar om. Misschien ook omdat ik sinds m’n 16e veel meer mag.

Oh ik ga nog steeds nauwelijks wat doen in het weekend. Ik winkel al genoeg na school en ik ga ook genoeg naar de bioscoop of terrasje na school
en in het weekend kruip ik liever achter de computer of op de bank. Niks mis mee hoor =]!

me too precies hetzelfde xD

ga nooit uit. ben 14. dus ben altijd thuis :’) ga wel soms iets leuks doen met vriendinnen maar thuis vind ik het ook fijn ! gewoon hangen en relaxen.

haha xD

Echt niet erg.
Ik had het in die periode ook. Ik zat gewoon liever lekker op de bank tv te kijken met chippies en dan rond 11 uur / half 12 naar bed gaan in het weekend…

Misschien verandert het nog, bij mij is het wel veranderd.

oooh, heb ik ook hoor ! (:
en ben ook bijna 15.
ik heb ook heel veel vriendinnen, maar de meeste is gewoon voor school.
Niet dat ik in het weekend zeg van ; zullen we dat doen?
Maar dat heb ik wel bij één iemand. Maar die doet altijd al wat, dus ja dan maar thuis (:

Joh. Ik ben 18 en zit meer thuis dan uit. Die rust vind ik heerlijk en heb ik nodig. (Woon wel op mezelf maar alsnog)

Ik ben 21, heb er nooit anders over gedacht. Als ik met vrienden iets wíl doen, wil ik ze wel kunnen verstaan. 8D

Ik ben 19 en ben graag thuis :]