Is doorverkopen illegaal?

Dat zei een vriendin, en ik snap het niet zo goed.

Stel nou(ik ben dit niet van plan hoor) iemand gaat naar de kringloop, koopt daar dingen, knapt ze op(dus kapotte stukken van een shirt vast naaien bijvoorbeeld) en je zet het op Marktplaats, is het dan illegaal?

Geen idee of het illegaal is, maar er zijn in ieder geval veel mensen die dat wel doen

Ik het nergens vinden. Mij lijkt het wel grappig en een leuk tijdverdrijf, en je doet niks gemeens ofzo. Je geeft geen valse info, en alles is dan heel. Dus waarom het illegaal zou zijn…

Natuurlijk niet, tenzij je het gestolen hebt.

volgens mij niet maar,het is ook niet leuk als je iets kapot aantreft.

Daarop opknappen als het nodig is. Maar meestal is dat niet nodig, dan moet het alleen schoongemaakt worden.

Nee. Sommige mensen kopen toch ook gewoon een heel huis om het op te knappen en de waarde ervan te verhogen, om het vervolgens weer te verkopen voor een prijs die hoger ligt dan de oorspronkelijk koopprijs en de investering bij elkaar? Het is een soort hobby.
Het is echt niet heel eerlijk om bijv. concertkaarten te kopen en deze direct door te verkopen voor een veel hogere prijs, alleen maar om er aan te verdienen. Dan pak je eigenlijk kaarten af van anderen, die gewoon het recht zouden moeten hebben om er een eerlijke prijs voor te betalen.

Nee.
Waarom dacht ik dat dit over drugs zou gaan.

Ik dacht dat het over concertkaartjes ging. Volgens mij is het gewoon waar je je op dit moment mee bezighoudt… :smirk:

Nee je kan dat beetje vergelijken met een huis. Als iemand een huis koopt, en die gaat er de tuin van verbouwen, zwembad erbij, sauna, stuk aanbouwen en opknappen (dus geld en tijd in steken) en dan weer door verkopen kunnen ze winst maken op het huis. Je kan het dan weer voor meer verkopen.

Als je iets koopt, is het van jou. Dan mag jij er eigenlijk dus mee doen wat je wilt. Dus jij wilt het opknappen, maar dan verkopen. Dat kan ja

Ja dat had ik eigenlijk ook al.

:sunglasses:

Nee dat is niet illegaal.

Nee het is niet illegaal, je koopt het en dan wordt het jouw bezit. Dan mag je het gewoon doorverkopen als jij wilt.

Nee, dat is niet illegaal :slightly_smiling_face:

Het is legaal. Waarschijnlijk verwarde ze het met gestolen goederen.

En als doorverkopen (na opknappen/updaten/ op andere wijze bewerken) illegaal zou zijn zou onze hele economie (sterker nog de wereldeconomie) instorten. Hoe denk je dat winkels en productieprocessen werken?

Nee, maar het is bevoorbeeld niet toegestaan om een zak marsen bij de AH te kopen en die vervolgens per stuk in je eigen “winkeltje” te verkopen.

Nee, ik verkoop zelf ook kleding door.