Is dit zo duidelijk verwoord ?

Ik ga waarschijnlijk vrijwilligerswerk doen bij een buurthuis bij ons in het dorp. Ik had voorgesteld dat het ook leuk is om kookcursussen te gaan geven. Aangezien ik er al meerdere gevolgd heb en ik er dus veel ervaring mee heb, hebben ze mij gevraagd om alvast wat handige tips en voorbereidingen op papier te zetten. Ik zal dan waarschijnlijk ook een van de hoofdorganisators/vrijwilliger die zich het meest met de voorbereiding van deze activiteit bezig houd worden.

Bij een van de kookcursussen die ik gedaan heb was het zo dat elke avond door elk tweetal dezelfde gerechten bereid werden/alle gerechten die die avond aan bod kwamen. Deze werden dan achter elkaar bereid door elk tweetal. Dus als er op een avond sotosoep, rendang, nasi, gebakken banaan en wonton aan bod kwamen om te leren, dan maakte elk tweetal nasi, sotosoep etc. Deze bereidden elk tweetal achter elkaar (en zorgden er voor dat deze warm bleven tot we aan tafel gingen). Dus elk tweetal maakte op die avond bijv. eerst sotosoep, dan nasi, dan rendang, daarna gebakken banaan en tenslotte wonton (ieder mocht dit in zijn eigen tempo doen, dus je hoefde bijv. niet te wachten tot alle andere tweetallen klaar waren met de nasi etc).

Ieder gerecht werd dus door elk tweetal bereid, dus uiteindelijk (in ons geval waren we met 4 tweetallen) stond er 4 x nasi op tafel, 4 x rendang etc en kookte dus elk tweetal zijn eigen gerechten/porties en dus niet voor de hele groep.

Ik heb dat nu als volgt verwoord:

Of alle tweetallen koken per avond/les dezelfde en alle gerechten die die avond/les geleerd worden en koken/bereiden deze achter elkaar. In dit geval bereidt ieder tweetal zijn eigen gerechten, dus dan heb je bijv. 6 x rendang, 6 x nasi etc en leren de cursisten echt alle gerechten bereiden die die avond aan bod komen.

Omdat mijn Nederlands soms niet zo heel goed is vroeg ik me af of ik het zo duidelijk genoeg verwoord heb :roll_eyes: .

Ja lijkt me prima hoor :slightly_smiling_face:
Ik zou alleen gewoon ‘avond’ zeggen en les weglaten. Het gaat om hetzelfde en dan leest het wat beter. Zelfde geldt voor koken/bereiden, zou ik gewoon bereiden van maken.

Ik sluit je andere topic over dit onderwerp. Voortaan kun je gewoon door in het topic dat je er al voor had geopend.

Het leek mij beter om een nieuw topic aan te maken, maar je hebt eigenlijk wel gelijk. Voortaan zal ik het in hetzelfde topic plaatsen :slightly_smiling_face: .

Nog even een ander vraagje ::slightly_smiling_face: . Ik ben zelf in de twintig en zou het leuk vinden om wat meer mensen van m’n eigen leeftijd te leren kennen en vaak was ik op de kookcursussen waar ik geweest was de jongste, of een van de jongste(n). Heel vaak waren er dan alleen maar vrouwen/mannen van boven de 40.

Is het raar als ik voorstel dat de kookcursus is voor mensen van bijv. 25 - 35/40 jaar ?

Ze trekken dan natuurlijk wel een minder breed publiek aan en het is dan ook niet voor iedereen toegankelijk, of ze moeten meer cursussen organiseren, dus de ene keer voor deze leeftijdscategorie en een andere keer voor jeugd en weer een andere keer voor mensen boven de 45/50 ofzo). En het wordt dan natuurlijk ook lastiger om een cursus vol te krijgen (er zijn 6 pitten, dus er kunnen max. 12 mee doen per cursus vind ik want je kunt beste/leukste in tweetallen werken). Maar ik heb geen idee wat min. aantal pers. moet zijn per cursus, hangt er natuurlijk vanaf hoeveel huur ze vragen aan docenten etc.

Natuurlijk is koken voor alle leeftijden ik vind het ook zeker gezellig om te koken met oudere mensen, maar het lijkt me ook wel eens leuk om te koken om te koken met leeftijdsgenoten.

Up.

Als er meerdere data zijn dan zou je bijvoorbeeld de ene dag een speciale kookcursus voor jongeren kunnen houden en dan de andere dag voor iedereen bijvoorbeeld.

Je schreef trouwens dat je nederlands niet zo goed is ( wat ik persoonlijk niet zo vind haha) maar ben je toevallig indisch? Zag de gerechten nl staan :slightly_smiling_face: