Is dit wel normaal? (bijbaantje)

Hallo,
ik heb sinds een maand een nieuwe bijbaan. Ik heb erg leuke collega’s en het werk vind ik ook erg leuk. Daarnaast is mijn baas en zijn mijn collega’s ook tevreden over mij, helemaal top dus.
Er is alleen iets waar ik mee zit. Ik werk in een snackbar en dus vaak werken van 5 uur smiddags tot 10 uur. 5 uur lang dus.
Ik heb een probleem dat ik om de 2 uur moet eten van de dokter. Anders kan ik erg snel flauwvallen, en helemaal als ik me inspan met dus het werk bijvoorbeeld.
Nou is het me al duidelijk dat wij geen enkele keer pauze krijgen. De langste dienst is 7.5 uur en dan krijg je ook geen pauze. Het is ook echt verboden om te gaan zitten. Maar nou heeft de baas mij van de week duidelijk gemaakt dat er absoluut NIET gegeten mag worden, alléén de mensen die een dienst hebben van 7.5 uur. Ik weet niet hoe ik dat vol ga houden. En ik vraag me ook af of het wel kan?

Verder ben ik heel blij met het baantje. En het heeft me veel moeite gekost om er 1 te vinden, gezien ik al 20 ben!

Laat je dokter een attest voorschrijven en laat dat aan je werkgever zien. Want ik snap ergens wel dat hij niet wilt dat je eet als je maar 5 uur moet werken, tenzij je kan bewijzen dat je het wel moet.

Dat lijkt me absoluut niet normaal, geen idee of het mag verder. Als je het nodig hebt vanwege je gezondheid kan je baas het echt niet maken jou te verbieden om te eten, wat belachelijk zeg.

Heb je het hem al eens proberen uit te leggen?

Dit is wat te wet zegt:
‘Werk je langer dan vijfenhalf uur aan één stuk, dan heb je recht op een pauze van een half uur. Je mag niet van dit recht afzien. Als je langer dan tien uur op een dag werkt, dan wordt dat drie kwartier. Dit mag worden opgesplitst in drie keer een kwartier.
De enige minimumeis is dat je in vijfenhalf uur recht hebt op een pauze van een half uur. Deze mag je werkgever opsplitsen in twee pauzes van een kwartier.’

Pauze krijgen we sowieso niet, ook niet bij 7.5 uur dienst. en zitten is ten strengste verboden. Bij dienst van 7.5 mag je alleen wel eten, en anders niet.

Als het goed is, is het verplicht om vanaf een dienst van 4 uur (volgensmij) ten minste 1 pauze te hebben. Bij een dienst van 7,5 uur hoor je zeker weten een pauze te hebben.

Dit vond ik net hier;
Werk je langer dan vijfenhalf uur aan één stuk, dan heb je recht op een pauze van een half uur. Je mag niet van dit recht afzien. Als je langer dan tien uur op een dag werkt, dan wordt dat drie kwartier. Dit mag worden opgesplitst in drie keer een kwartier.

http://www.loonwijzer.nl/home/arbeidsvoorwaarden/werktijd/duur-van-je-pauze

Raar, werk jij in het zwart of met een officieel contract? Want normaal moet er wel iets over pauzeregeling daarin staan.

Mag hierin

http://forum.girlscene.nl/forum/lifestyle/algemeen-bijbaantjes-topic-287760.0.html