Is dit wel gezond?

Dat is niet goed voor een meisje van 12 hoor -.-

Al je je gewicht goed vindt maar je buikje weg wilt hebben kan je veel beter gaan sporten. Hardlopen/skeeleren/zwemmen wat je maar leuk vindt, van sporten word je strak.

Plus het is gezonder.

Toen ik twaalf was speelde ik buiten met vriendinnen en at ik snoep en ijsjes als ik dat wilde. Wat is er veranderd in die vijf jaar? :open_mouth:

Ik vraag het me ook af… Ben blij dat ik niet zo was op die leeftijd :slightly_smiling_face:

dit

Inderdaad.

Ja, sporten laat je zelfs nog meer afvallen dan minder te eten. Daarnaast kan je lichaam dan reserves opbouwen want als je niet genoeg eet en dan ziek wordt, dan word je ook goed ziek!

Je kunt ook beter groente eten dan fruit tussendoor. Groente voor de vezels, wat goed is voor je darmen. In fruit zit suiker en als je er teveel van eet sla je deze suikers op als reserve. Wel raad ik aan af en toe fruit te nemen vooral als je sport vanwege de energie.

dat is echt te weinig! En als je 12 bent kun je beter niet beginnen met afvallen omdat je dan in de groei zit! (oké als je heel erg overgewicht hebt kun je misschien wel wat afvallen?! maar misschien heb jij dat wel niet).
als je dan toch af wilt vallen kun je je het best houden aan ongeveer zo’n lijstje als dit:

o: 2 volkoren of bruine boterhammen met gezond beleg (kipfilet, jam, appelstroop etc.) + glas melk en kop thee of koffie
t: een stuk fruit (appel, kiwi, sinaasappel etc.)
l: 3 volkoren of bruine boterhammen met gezond beleg
t: een stuk fruit
a: wat de pot schaft (bijv. 2 aardappels, 2 opscheplepels groenten, stukje vlees)
t: een schaaltje yoghurt? misschien met fruit oid.

mwah. ik eet ongeveer ook zoveel, alleen ik eet wat meer tussendoortjes. :’)
dus ik ben lekker ongezond bezig i guess? als ik die reacties zo lees.
maar een halve komkommer is best groot toch :'D

als je zo ongezond doet kom je binnen 3 maanden weer 5 kilo AAN. ontbijt elke dag met minstens 1 boterham

Nee dit is niet gezond je eet veel te weinig.

Dus omdat ik 12 ben moet ik me niet bezig houden met mijn gewicht? Ik heb liever dat ik er nu mee bezig ben dan dat ik later dik ben

Ja, en komkommer als ontbijt vind ik wel heel raar, of ligt dat aan mij?

Ik zou het niet echt goed vinden als je mee ging doen in het gezond afvallen topic…sorry.

ahha, ik doe het nu sowieso niet meer en eet hoe ik normaal eet, maar ik moet maar een kilo ofzo kwijt dusja

Slotje op verzoek van de TS.