Is dit vreemdgaan en wat moet ik doen?

hoii!
ik zit dus echt met een probleem.
dit is tussen gisteren en vandaag gebeurd.
een hele goede vriend van me die ik al een paar jaar ken, heeft een andere vriend.
ik noem hem wel even “f”
(we zijn trouwens allemaal tussen de 15/16)
gisteren spraken we met zijn allen af.
ik, mijn beste vriendin, mijn beste vriend en f.
ik kende f alleen doordat mijn vriend en hij elkaar op school vaak spraken en ik dus soms ook mee praatte.
ik weet ook dat f een vriendin heeft sinds kort.
gisteren waren mijn vriend en f bij elkaar en we dachten allemaal dat het gezellig was om met elkaar iets te doen, dus kwam iedereen naar mijn huis.
we hadden het gewoon gezellig, maar toen iedereen weg was.
(behalve mijn beste vriendin want die bleef slapen die nacht)
waren we het er over eens hoe aanrakerig f was bij ons alle twee.
hij had niet persé iets raars gedaan ofzo maar het was gewoon vreemd sinds hij een vriendin heeft.
vandaag spraken we weer met zn allen af en gingen we bij mijn vriend zijn huis een film kijken.
ik lag aan de rand van het bed en f kwam naast me liggen en sloeg een arm om me heen.
uiteindelijk pakte hij mijn handen en begon hij me te strelen.
gelukkig moest iedereen net weg toen hij net zo’n 5 min bezig was, want ik was er niet comfortabel mee.
dezelfde avond kwamen we weer met iedereen om de film af te kijken.
hij lag weer naast me en begon hetzelfde te doen.
maar toen begon hij mijn borsten te strelen.
ik werd hier echt ziek ongemakkelijk van en wilde echt weg.
rond de laatste 10 min van de film probeerde hij ook (onder de dekens) zijn hand onder mijn t-shirt te doen en me aan te raken.
ik heb zijn hand weggeduwd en de laatste minuten heel oncomfortabel gelegen.
(trouwens die eerste keer dat we de film keken en hij me aanraakte had ik het die middag nog tegen mijn beste vriend gezegd, maar hij zei “hij bedoelt het echt niet zo. hij probeert gewoon aardig te zijn” ik heb hierdoor ook niet meer gezegd wat hij daarna heeft gedaan want ik denk dat hij me niet serieus neemt.
ik heb het ook tegen mijn vriendin gezegd maar ze zei “je vind hem volgensmij gewoon leuk”
ik weet echt niet wat ik moet doen.)
we hadden trouwens 2 films gekeken dus morgen willen ze de andere afkijken, maar ik ben echt bang dat hij het weer doet.
het ergste vind ik nog dat hij een vriendin heeft.
ik wil het eigenlijk echt tegen haar zeggen maar ik ken haar nauwelijks en volgensmij mag ze me niet echt. daarom ben ik bang dat als ik het zeg ze denkt dat ik ze uit elkaar probeer te halen.

Dit is vreemd en waarschijnlijk vreemdgaan. Dit is eigenlijk seksueel wangedrag als je het wilt. Ik zou het gewoon aangeven volgende keer.

Oef, eehm even kijken hoe ik dit moet gaan brengen.
Dar hij aan je hand zit te strelen ext tot zo ver oke, dat kan is raar maar kan.

Maar, omdat je verder in het verhaal aangaf dat hij ja, verder ging naar je borsten toe, is als eigenlijk en No-Go als ie een vriendin heeft.
Dat hij dan vervolgens nog verder wilde gaan om onder je kleding te geraken is fijtelijk gezien ongewenste intimidatie. En dat mag je hem zeggen dat als hij zo iets weer doet dat je verdere stappen ondernemen zou, en dat hij dan niet meer welkom is.

Maar het is zeker ongehoord.
En over het zijn vriendin vertellen geeft denk ik weinig nut. Maar natuurlijk is dat voledig aan jou.

Hoop dat je er wat aan heb tho…
Pas goed op je zelf, en geef je grenzen aan zeker bij jongens…

Geef je grenzen aan. Dit is seksueel wangedrag en is absoluut niet oké.

Ik vind hier het grotere probleem dat je dit duidelijk niet wilt en dat hij het toch doet en niet eens afwacht of jij het ook wilt. Meisje, dit is gewoon aanranding. Buiten het feit dat hij een vriendin heeft, is dat ook niet ok. En het is heel erg dat je beste vrienden vinden dat je je aanstelt en zelfs denken dat je hem leuk vindt. Het zal de leeftijd wel zijn ofzo, maar ik zeg hier even dat ze allebei natuurlijk ongelijk hebben en je tegen die jongen gerust mag zeggen dat hij z’n poten thuis moet houden. En je vriend? Waar is hij in het hele verhaal? Toen je bij hem thuis film keek, heeft hij toen niks gemerkt?

^^Dat inderdaad

Ik word hier echt pissig om, dat mensen aanranding bagatelliseren. En dat zijn dan je vrienden. Geen wonder dat zedendaders denken dat ze hun gang kunnen gaan. Want dat kunnen ze ook. Klinkt stom wat ik nu zeg, maar hier in Nederland kun je als slachtoffer van een zedenmisdrijf niet op hulp van de politie rekenen. Aanklacht indienen is zinloos en aanranding/verkrachting leidt zelden tot straf. Als je weet waar die jongen woont, zou ik je ouders en die van hem erbij betrekken en vertellen wat er is gebeurd. Dan schaamt ie zich zo rot dat ie het wel uit z’n hoofd laat. En ik zou die vriendin van je dumpen. Als iemand zoiets tegen zegt na zo’n traumatische ervaring heb je gewoon een verrot, ziekelijk karakter.