Hey meiden,
Ik wil een verhaal schrijven over twee meisjes; Dina en haar tweelingzus, Claire. Na een ongeluk raakt Claire 7 jaar in coma, en zit Dina 7 jaar in een soort gekkenhuis. Ze zijn dan alle twee twintig jaar. Geen van beiden weten meer van het ongeluk af, en dat ze een tweelingzus hebben rondlopen op de aardbol, maar als Dina ontdekt dat ze dat wel heeft, gaat ze op zoek (dan is ze al ‘ontslagen’ uit het gekkenhuis). Ze ontdekt steeds meer over haar verleden tijdens de speurtocht naar haar zus.
hier staat het introtje van mijn verhaal, zodat jullie kunnen ‘proeven’ wat een beetje mijn schrijfstijl is, ik heb nog veel meer geschreven ondertussen, maar dat ga ik niet helemaal posten xp Oja, en dan gaat het nog niet specifiek over Dina, dat komt een beetje later in het verhaal;
Het was een ongewoon rustige dag in Het Smaragd. Een gekkenhuis voor mensen die gek zijn, maar toch niet helemaal. Nou laat ik het zo zeggen; ongevaarlijk gek. Daardoor was de sfeer eigenlijk altijd gezellig, behalve als iemand een knuffeldier van een ander had afgepakt, of als Guppert (een man van 43 die leed aan geheugenverlies en ‘gekheid’) in bad moest.
Het was midden in de winter, maar niets wees daar op; het was redelijk zonnig en je zag het groene gras en de roze en gele plantjes duidelijk afsteken bij de wat donkere muren op de grote binnenplaats. Iedereen was gelijk veel vrolijker gestemd dan normaal. Gelukkig maar, want vandaag hadden ze weer een kringgesprek, standaard op dinsdag en vrijdag en vandaag was het vrijdag. De groep bestond uit 11 mensen, inclusief de groepsleidster, Angina. Ze was uitstekend in haar geduld bewaren, en viel eigenlijk nooit tegen iemand uit, daarom probeerde bijna nooit iemand in de groep een gesprek met haar te verzieken, puur om het feit dat ze zo aardig was. En je raad het al, daar zijn natuurlijk uitzonderingen op; zoals Roel. Een tamelijke nieuweling, die altijd op zoek was naar ruzie, of gewoonweg vervelend deed, vooral bij mensen die niet in staat, of te ver weg met hun gedachten waren om iets tegen hem in te brengen.
zie je foutjes? meld het eventjes alsjeblieft (;