is dit verhaal 'vervolgwaardig'?

Hey meiden,
Ik wil een verhaal schrijven over twee meisjes; Dina en haar tweelingzus, Claire. Na een ongeluk raakt Claire 7 jaar in coma, en zit Dina 7 jaar in een soort gekkenhuis. Ze zijn dan alle twee twintig jaar. Geen van beiden weten meer van het ongeluk af, en dat ze een tweelingzus hebben rondlopen op de aardbol, maar als Dina ontdekt dat ze dat wel heeft, gaat ze op zoek (dan is ze al ‘ontslagen’ uit het gekkenhuis). Ze ontdekt steeds meer over haar verleden tijdens de speurtocht naar haar zus.

hier staat het introtje van mijn verhaal, zodat jullie kunnen ‘proeven’ wat een beetje mijn schrijfstijl is, ik heb nog veel meer geschreven ondertussen, maar dat ga ik niet helemaal posten xp Oja, en dan gaat het nog niet specifiek over Dina, dat komt een beetje later in het verhaal;

Het was een ongewoon rustige dag in Het Smaragd. Een gekkenhuis voor mensen die gek zijn, maar toch niet helemaal. Nou laat ik het zo zeggen; ongevaarlijk gek. Daardoor was de sfeer eigenlijk altijd gezellig, behalve als iemand een knuffeldier van een ander had afgepakt, of als Guppert (een man van 43 die leed aan geheugenverlies en ‘gekheid’) in bad moest.
Het was midden in de winter, maar niets wees daar op; het was redelijk zonnig en je zag het groene gras en de roze en gele plantjes duidelijk afsteken bij de wat donkere muren op de grote binnenplaats. Iedereen was gelijk veel vrolijker gestemd dan normaal. Gelukkig maar, want vandaag hadden ze weer een kringgesprek, standaard op dinsdag en vrijdag en vandaag was het vrijdag. De groep bestond uit 11 mensen, inclusief de groepsleidster, Angina. Ze was uitstekend in haar geduld bewaren, en viel eigenlijk nooit tegen iemand uit, daarom probeerde bijna nooit iemand in de groep een gesprek met haar te verzieken, puur om het feit dat ze zo aardig was. En je raad het al, daar zijn natuurlijk uitzonderingen op; zoals Roel. Een tamelijke nieuweling, die altijd op zoek was naar ruzie, of gewoonweg vervelend deed, vooral bij mensen die niet in staat, of te ver weg met hun gedachten waren om iets tegen hem in te brengen.

zie je foutjes? meld het eventjes alsjeblieft (;

het lijkt me wel een leuk onderwerp !

Ja wil wel eens verder lezen, onderwerp spreekt mij wel aan ^^

Lijkt me een leuk verhaal, leuk bedacht ook! Alleen dit zinnetje viel me even op “een gekkenhuis voor mensen die gek zijn”, beetje dubbelop haha

Ik zou het geen gekkenhuis noemen, dat maakt het minder professioneel. Een inrichting ofzoiets is veel beter. Verder kwam ik deze zin tegen: Nou laat ik het zo zeggen; ongevaarlijk gek. Je moet de ‘;’ vervangen door een ‘:’. ; staat voor ‘en’ als ik het goed heb.

lijkt me wel leuk :slightly_smiling_face:

Lijkt me leuk, upje!

```html
Zoals al eerder opgemerkt, je kunt een beter niet gebruiken. Ik de meeste gevallen kun je hier gewoon een zetten, of in sommige gevallen een .
Let er ook op dat je je zinnen niet te veel aan elkaar gaat koppelen. Te veel tussenzinnen (te herkennen aan het gebruik van vele komma’s) leiden af en zorgen ervoor dat je de draad kwijt raakt.
Ook zou ik er persoonlijk niet voor kiezen om informatie tussen haakjes te zetten in het verhaal.
Schrijf dan bijvoorbeeld:
…of als Guppert in bad moest. Guppert is een 43-jarige man die lijd aan geheugenverlies.

Ik kom misschien wat zeurderig of pietprecies over, maar ik krijg schrijflessen op mijn opleiding en dan vallen dit soort dingetjes extra op. Ik ben heel benieuwd hoe het verhaal eruit gaat zien!
```

Bedankt voor de tips. Enja, ik weet dat ik veel comma’s gebruik xp
hier is een vervolg;

‘Hoe is het met jullie?’ Vroeg een aardige vrouwenstem vanuit de deuropening. Het groepsgesprek was begonnen, want iedereen was er, en zoals elke vrijdagochtend had groep 2B een groepsgesprek.
De groep die bestond uit tien mensen keken haar aan. Iedereen zei: ‘hallo!’ De een nog vrolijker dan de ander. Daarna bleef het even stil, want iedereen wist dat de groepsleidster, Angina, eerst haar koffertje met de absentielijst even wilde pakken. Je hoorde alleen Tommy klappen en zachtjes lachen, alsof hij naar een hele grappige voorstelling zat te kijken. Tommy was 51 en had bijna zijn hele leven al doorgebracht in verschillende gestichten, maar hij was totaal ongevaarlijk, zoals eigenlijk iedereen.
‘Nou even kijken…’ En Angina zette haar leesbrilletje op die nu zo ver bij de punt van haar neus stond, dat het net leek of de bril er ieder moment vanaf kon afvallen.
‘Tommy?’ Vroeg ze
‘JA!’ Zei hij heel hard terug, sommigen hielden zelfs hun handen tegen de oren.
Zo ging ze nog acht mensen af, tot ze bij de naam Dina kwam.
‘Dina. Hoe is het met jou?’ Vroeg Angina.
Even bleef het stil en Dina keek de groep rustig door, alsof ze een antwoord van een van hen had verwacht.
‘Wel goed eigenlijk.’ Antwoordde ze uiteindelijk.
‘Mooi zo. Nou vertel me eens groep 2B, hoe is het met jullie?’
Een beetje gemompel van heel de groep was het gevolg, dat binnen tien seconden weer ophield.
‘Nou, kom op. Heeft niemand iets speciaals meegemaakt de afgelopen week?’
Een bruine arm steeg opeens de lucht in. Het was Don, een grote, zwarte, jonge man met dreadlocks.
‘De Zinckx zijn op Mars onderzoek aan het doen.’ Vertelde hij haar met zijn enorme lage stem.
‘Oké, Don, goedzo. Weet je ook waar ze onderzoek naar aan het doen zijn?’ Zei ze vriendelijk.
Don schudde zo hard ‘nee’ met zijn hoofd dat zijn dreadlocks alle kanten op gingen. Dina en haar beste vriendin Ezra die naast hem zaten, deinsden wat terug.

Leuk verder!
ik vind vooral je onderwerp orgrineel